Montoya schetst somber vooruitzicht voor Russell: "Ik zou weggaan"
George Russell is altijd al het 'kind' van Mercedes geweest. De
Brit werd na zijn Formule 2-kampioenschap bij Williams
ondergebracht, met een toekomstig zitje bij Mercedes in het
vooruitzicht. Die kwam vrij in 2022, toen Valtteri Bottas aan de
kant werd geschoven om ruimte te maken voor de talentvolle Brit. In
de 3,5 jaar dat Russell nu bij de Zilverpijlen actief is, heeft hij
zich ontwikkeld tot de leider van het team. In twee van de drie
seizoenen wist hij zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton te
verslaan in hetzelfde materiaal, en dat vergrootte zijn waarde
alleen maar. Nu Hamilton naar Ferrari is vertrokken en Mercedes met
Kimi Antonelli een rookie in de auto heeft gezet, heeft Russell de
taak als kartrekker overgenomen bij het in Brackley gevestigde
team. Maar het contract van Russell loopt aan het einde van dit
seizoen af. Normaal gesproken zou een nieuwe overeenkomst allang
getekend zijn, gezien de status die Russell heeft binnen het team,
maar niets is minder waar. Wat niet meehielp, was de interesse van
het team in de mogelijke komst van Max Verstappen, al is dat
volgens teambaas Toto Wolff nooit écht een optie geweest. Zowel
Russell als Antonelli zitten ondertussen nog zonder zitje voor
2026, al lijkt het een kwestie van tijd voordat hier verandering in
komt. Toch geeft het lange wachten volgens Juan Pablo Montoya een
signaal af, sterk genoeg voor Russell om misschien verder te kijken
dan een toekomst bij Mercedes: "Ik denk dat het probleem is dat
George maar een contract voor één jaar gaat krijgen. En ook Kimi
zal waarschijnlijk maar voor één jaar bijtekenen", speculeert
Montoya in gesprek met Coinpoker . "Als ik George was, zou ik
iedere goede kans bij een ander team pakken en weggaan bij
Mercedes. Benadert Aston Martin hem vandaag met een zitje voor
volgend jaar, dan moet hij dat accepteren, dan moet hij dat doen.
Laat Mercedes zich maar realiseren wat ze hebben verloren als je
vertrekt, laat ze maar uitvogelen wat ze daarna moeten doen."
Brit werd na zijn Formule 2-kampioenschap bij Williams
ondergebracht, met een toekomstig zitje bij Mercedes in het
vooruitzicht. Die kwam vrij in 2022, toen Valtteri Bottas aan de
kant werd geschoven om ruimte te maken voor de talentvolle Brit. In
de 3,5 jaar dat Russell nu bij de Zilverpijlen actief is, heeft hij
zich ontwikkeld tot de leider van het team. In twee van de drie
seizoenen wist hij zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton te
verslaan in hetzelfde materiaal, en dat vergrootte zijn waarde
alleen maar. Nu Hamilton naar Ferrari is vertrokken en Mercedes met
Kimi Antonelli een rookie in de auto heeft gezet, heeft Russell de
taak als kartrekker overgenomen bij het in Brackley gevestigde
team. Maar het contract van Russell loopt aan het einde van dit
seizoen af. Normaal gesproken zou een nieuwe overeenkomst allang
getekend zijn, gezien de status die Russell heeft binnen het team,
maar niets is minder waar. Wat niet meehielp, was de interesse van
het team in de mogelijke komst van Max Verstappen, al is dat
volgens teambaas Toto Wolff nooit écht een optie geweest. Zowel
Russell als Antonelli zitten ondertussen nog zonder zitje voor
2026, al lijkt het een kwestie van tijd voordat hier verandering in
komt. Toch geeft het lange wachten volgens Juan Pablo Montoya een
signaal af, sterk genoeg voor Russell om misschien verder te kijken
dan een toekomst bij Mercedes: "Ik denk dat het probleem is dat
George maar een contract voor één jaar gaat krijgen. En ook Kimi
zal waarschijnlijk maar voor één jaar bijtekenen", speculeert
Montoya in gesprek met Coinpoker . "Als ik George was, zou ik
iedere goede kans bij een ander team pakken en weggaan bij
Mercedes. Benadert Aston Martin hem vandaag met een zitje voor
volgend jaar, dan moet hij dat accepteren, dan moet hij dat doen.
Laat Mercedes zich maar realiseren wat ze hebben verloren als je
vertrekt, laat ze maar uitvogelen wat ze daarna moeten doen."