Ferrari bevestigt groot probleem met auto

Rond Ferrari speelt al het hele seizoen het mysterie van de
rijhoogte. Na de tweede race in China werden zowel Charles Leclerc
als Lewis Hamilton gediskwalificeerd, onder meer vanwege een
vloerplank die te ver was afgesleten. Daarna leek Ferrari gedwongen
de rijhoogte aan te passen om nieuwe diskwalificaties te voorkomen.
Teambaas Fred Vasseur bevestigt nu inderdaad dat er grote problemen
waren. "De afgelopen drie à vier weekenden hebben we het gat tot
twee tienden kunnen dichten", vertelt Vasseur tegenover Auto, Motor
und Sport . "Aan het begin van het seizoen hadden we veel problemen
met de wegligging op het circuit. Er waren kwaliteitsproblemen en
daarna de diskwalificaties (in China, red.)." En dat had impact op
Ferrari. "Daardoor zijn we een beetje de draad kwijtgeraakt. Het
hangt zo sterk af van details, en de kwalificatie in Boedapest was
daar een goed voorbeeld van. Als je je op de verkeerde dingen
concentreert, verlies je meteen veel terrein. Als Charles twee
tienden langzamer was geweest, was hij zesde geworden in plaats van
eerste. Het is erg moeilijk om te zien wat op elk moment belangrijk
is om snel te zijn." Vasseur verdedigt echter wel het besluit om
het ontwerp van de auto drastisch te wijzigen voor 2025. "Het was
de juiste beslissing. In het begin moesten we leren hoe we onze
auto aan het nieuwe ontwerp moesten aanpassen."

Top Headlines

Oudere Top Headlines