Pirelli viert bijzonder jubileum tijdens GP van Nederland
Pirelli stond aan de start van de allereerste Grand Prix, die van
Groot-Brittannië in 1950. Het Italiaanse rubber was te vinden bij
de Alfa Romeo's en Maserati's en het werd een 1-2-3'tje voor de
Alfa Romeo's. Giuseppe Farina won de race, gevolgd door Luigi
Fagioli en Reg Parnell. Pirelli was in het vervolg tijdens 499
Grands Prix van de partij, tussen 1950 en 1958, 1981 en 1991 en
vanaf 2011 tot nu. De Grand Prix van Nederland wordt dus de 500e
voor de Italiaanse bandenleverancier. Dat moet natuurlijk gevierd
worden, al zal dat niet op bombastische wijze gebeuren. In
Zandvoort zullen alle bolides en alle droogweerbanden voorzien
worden van een speciaal '500 GP's'-logo. Dit logo werd eerder dit
jaar in Londen, tijdens de viering van het 75-jarig bestaan van de
Formule 1, voor het eerst getoond. Het jubileumfeestje zal een
week later een vervolg krijgen. In Monza zullen teamleden en
coureurs enkele uren voor de start van de race samen met het
management van de F1, de FIA en Pirelli poseren voor een
feestelijke foto. Pirelli is daarnaast de titelsponsor van de Grand
Prix van Italië. Pirelli neemt voor de Grand Prix van Nederland de
C2-, C3- en C4 compound mee. Daarmee kiest de bandenleverancier
voor zachtere banden dan vorig jaar, toen de C1, C2 en C3
beschikbaar waren. Pirelli hoopt daarmee een grotere variatie in
bandenstrategieën te krijgen, met de mogelijkheid op tweestoppers.
Toch geven de simulaties momenteel nog aan dat de éénstopper de
snellere strategie zal zijn, vooral omdat inhalen op het smalle
circuit moeilijk is. De vraag is of we dit weekend überhaupt in
die situatie terecht komen, aangezien er over het hele weekend veel
regen wordt verwacht. Mocht het het hele weekend nat zijn, dan zou
dat sowieso vrij vervelend zijn voor Pirelli, aangezien de
feestelijke logo's niet op de intermediates en full wets te zien
zijn. Wat het weer precies doet en welke banden we daardoor te zien
krijgen, zal komend weekend moeten blijken.
Groot-Brittannië in 1950. Het Italiaanse rubber was te vinden bij
de Alfa Romeo's en Maserati's en het werd een 1-2-3'tje voor de
Alfa Romeo's. Giuseppe Farina won de race, gevolgd door Luigi
Fagioli en Reg Parnell. Pirelli was in het vervolg tijdens 499
Grands Prix van de partij, tussen 1950 en 1958, 1981 en 1991 en
vanaf 2011 tot nu. De Grand Prix van Nederland wordt dus de 500e
voor de Italiaanse bandenleverancier. Dat moet natuurlijk gevierd
worden, al zal dat niet op bombastische wijze gebeuren. In
Zandvoort zullen alle bolides en alle droogweerbanden voorzien
worden van een speciaal '500 GP's'-logo. Dit logo werd eerder dit
jaar in Londen, tijdens de viering van het 75-jarig bestaan van de
Formule 1, voor het eerst getoond. Het jubileumfeestje zal een
week later een vervolg krijgen. In Monza zullen teamleden en
coureurs enkele uren voor de start van de race samen met het
management van de F1, de FIA en Pirelli poseren voor een
feestelijke foto. Pirelli is daarnaast de titelsponsor van de Grand
Prix van Italië. Pirelli neemt voor de Grand Prix van Nederland de
C2-, C3- en C4 compound mee. Daarmee kiest de bandenleverancier
voor zachtere banden dan vorig jaar, toen de C1, C2 en C3
beschikbaar waren. Pirelli hoopt daarmee een grotere variatie in
bandenstrategieën te krijgen, met de mogelijkheid op tweestoppers.
Toch geven de simulaties momenteel nog aan dat de éénstopper de
snellere strategie zal zijn, vooral omdat inhalen op het smalle
circuit moeilijk is. De vraag is of we dit weekend überhaupt in
die situatie terecht komen, aangezien er over het hele weekend veel
regen wordt verwacht. Mocht het het hele weekend nat zijn, dan zou
dat sowieso vrij vervelend zijn voor Pirelli, aangezien de
feestelijke logo's niet op de intermediates en full wets te zien
zijn. Wat het weer precies doet en welke banden we daardoor te zien
krijgen, zal komend weekend moeten blijken.