Red Bull meer en meer in schijnwerpers tijdens Silly Season

De kogel is dan eindelijk door de kerk bij Cadillac F1: Valtteri
Bottas en Sergio Perez rijden vanaf volgend jaar voor de
Amerikaanse renstal. De namen van de zeer ervaren coureurs werden
nog bij verschillende teams genoemd, maar uiteindelijk liggen ze nu
vast bij Cadillac. Daardoor zijn er nog maar zes stoeltjes
beschikbaar voor 2026. Drie daarvan bevinden zich binnen de Red
Bull-familie, beide zitjes bij Mercedes moeten nog worden ingevuld
en bij Alpine is er nog plek naast Pierre Gasly. Bij Mercedes is
het eigenlijk wel duidelijk dat George Russell en Kimi Antonelli
doorgaan, ook al moeten de contracten van beide mannen nog wel
worden verlengd. De verwachting is dat de Zilverpijlen binnenkort
de beide coureurs zal bevestigen. Teambaas Toto Wolff keek om zich
heen en probeerde opnieuw om Max Verstappen te verleiden om over te
stappen, maar hij ving opnieuw bot. Russell en Antonelli zijn dus
de logische line-up voor Mercedes. De situatie bij Alpine is een
bijzonder interessante, want geen van de beide coureurs die dit
jaar naast Pierre Gasly hebben gereden, maakten een bijster sterke
indruk. Toch maken Jack Doohan en Franco Colapinto nog altijd kans
om volgend jaar in te stappen. Ook de naam van Yuki Tsunoda
passeert daar de revue. Of tovert Flavio Briatore ineens een konijn
uit de hoge hoed? Bij de flamboyante Italiaan weet je het immers
nooit. Red Bull weet echter de meeste ogen op zich gericht, want
binnen de racefamilie moeten nog maar liefst drie van de vier
stoeltjes worden ingevuld. Max Verstappen ligt nog tot en met 2028
vast en bevestigde in Hongarije definitief dat hij ook in 2026 voor
de Oostenrijkse renstal rijdt. Maar hoe nu verder voor het
hoofdteam? Yuki Tsunoda veroverde maar zeven punten in zijn eerste
12 races voor Red Bull en moet nog een nieuw contract verdienen.
Hij lijkt zeker niet de beste papieren in handen te hebben, want
Isack Hadjar lijkt er goed op te staan. De Fransman maakt tot nu
toe indruk in zijn debuutseizoen en scoorde in vijf van de 14 races
punten. Ook de namen van Liam Lawson en Arvid Lindblad moeten nog
niet worden uitgevlakt, al moeten Hadjar en Lawson er ook nog voor
zorgen dat ze een nieuw contract krijgen. Lindblad speelt daarin de
meest interessante rol, want mocht hij worden doorgeschoven worden
vanuit de Formule 2, dan zal een van de huidige coureurs moeten
sneuvelen. Het lijkt dan het meest logische om Tsunoda te
'slachtofferen', waardoor de puzzel wordt opgelost. Je weet het
natuurlijk nooit bij Red Bull en het zou wellicht ook eens goed
zijn om stabiliteit te creëren. Want dat is er op rijdersgebied de
afgelopen tijd niet echt geweest.

Top Headlines

Oudere Top Headlines