Leclerc weerspreekt boude claim Russell over problemen Ferrari
We gaan terug naar de Grand Prix van Hongarije. Charles Leclerc
rijdt lange tijd aan de leiding, maar komt uiteindelijk in de
laatste stint niet meer in het stuk voor. De Ferrari-coureur kampt
met problemen en valt na een fel gevecht met George Russell zelfs
buiten het podium. Waar Leclerc eerst gefrustreerd was, neemt hij
die woorden later terug: het team kon er niets aan doen. Het leidde
ertoe dat Russell wild begon te speculeren over de reden van het
snelheidsverlies bij Leclerc. Hij zei het volgende: "Ik zag hoe
langzaam hij was. Ik vermoedde dat er iets niet klopte. Het enige
wat wij kunnen bedenken, is dat ze de auto te laag bij de grond
hadden staan en dat ze de bandenspanning moesten verhogen voor de
laatste stint. Ze gebruikten ook een motorstand die de krachtbron
trager maakte aan het einde van het rechte stuk. Daar heb je de
meeste slijtage aan de vloerplank." Leclerc ontkent tegenover onder
meer RacingNews365 echter met klem dat dat het geval was. "Ik hoef
daar niet op te reageren. Het maakt me niet uit wat George heeft
gezegd. De situatie is alleen veel complexer dan wat hij benoemde.
Maar ik ga er niet te veel over zeggen. Na de race zeiden we al dat
we er niet te veel in detail op zouden ingaan." Ferrari werkt
volgens Leclerc in ieder geval hard aan een oplossing. "Het is iets
waar we aan werken. Maar het enige wat ik kan zeggen, is dat het
veel complexer is."
rijdt lange tijd aan de leiding, maar komt uiteindelijk in de
laatste stint niet meer in het stuk voor. De Ferrari-coureur kampt
met problemen en valt na een fel gevecht met George Russell zelfs
buiten het podium. Waar Leclerc eerst gefrustreerd was, neemt hij
die woorden later terug: het team kon er niets aan doen. Het leidde
ertoe dat Russell wild begon te speculeren over de reden van het
snelheidsverlies bij Leclerc. Hij zei het volgende: "Ik zag hoe
langzaam hij was. Ik vermoedde dat er iets niet klopte. Het enige
wat wij kunnen bedenken, is dat ze de auto te laag bij de grond
hadden staan en dat ze de bandenspanning moesten verhogen voor de
laatste stint. Ze gebruikten ook een motorstand die de krachtbron
trager maakte aan het einde van het rechte stuk. Daar heb je de
meeste slijtage aan de vloerplank." Leclerc ontkent tegenover onder
meer RacingNews365 echter met klem dat dat het geval was. "Ik hoef
daar niet op te reageren. Het maakt me niet uit wat George heeft
gezegd. De situatie is alleen veel complexer dan wat hij benoemde.
Maar ik ga er niet te veel over zeggen. Na de race zeiden we al dat
we er niet te veel in detail op zouden ingaan." Ferrari werkt
volgens Leclerc in ieder geval hard aan een oplossing. "Het is iets
waar we aan werken. Maar het enige wat ik kan zeggen, is dat het
veel complexer is."