Italiaanse media met fonkelnieuwe typering voor Verstappen: "Tegengif"
De stemming bij de Scuderia wordt door de Gazzetta dello Sport
omschreven als 'boos rood'. De poleposition van Charles Leclerc in
Hongarije lijkt een eenmalige opleving te zijn geweest, want in
Nederland was de dominantie van McLaren onmiskenbaar. De frustratie
was zichtbaar bij Leclerc en het team worstelde opnieuw met de
gevoelige SF-25, die maar moeilijk in het juiste operationele
window te krijgen is. Voor Ferrari, zo stelt Corriere dello Sport ,
lijkt de focus steeds meer te verschuiven naar 2026. Tegenover de
problemen bij Ferrari staat de koele precisie van McLaren.
Opmerkelijk genoeg, zo merkt Corriere della Sera op, reed Piastri
een groot deel van het weekend achter zijn teamgenoot, maar sloeg
hij toe op het moment dat het er echt om ging. Het wordt gezien als
een teken van een coureur die zijn zinnen volledig op de
wereldtitel heeft gezet: "kalm en koud, zoals echte kampioenen dat
zijn." De hoop op een externe factor De strijd vooraan lijkt
volledig opengebarsten tussen de McLaren-coureurs, waarbij Piastri
in het voordeel lijkt te zijn. Toch moet het team volgens de
Italiaanse pers rekening houden met een externe factor: Max
Verstappen. De Nederlander wordt geprezen om zijn vermogen om zich
met een 'onwijs lastig te besturen Red Bull-bolide' alsnog op de
derde plek te kwalificeren voor zijn thuispubliek. Zijn ronde werd
door de fans ontvangen alsof het een poleposition was, een teken
van de spectaculaire wijze waarop hij de auto door de bochten van
het circuit manoeuvreert. Volgens de Italiaanse media zat er
absoluut niet meer in voor Verstappen, maar dat betekent niet dat
hij zich gewonnen geeft. Zijn vechtlust is een bekend gegeven: "Als
hij ook maar de kleinste kans zal zien om toe te slaan, zal hij er
werkelijk alles aan gaan doen om de twee McLarens alsnog te gaan
verslaan", aldus La Gazzetta. Die opgave wordt echter bemoeilijkt
door de aard van het circuit in Zandvoort, waar inhalen notoir
lastig is. De snelheid van de McLaren-bolides maakt de uitdaging
nog groter. Daarom vestigt de Italiaanse pers zijn hoop op het
weer, dat in de duinen altijd onvoorspelbaar is. Regen op zondag,
zo hoopt men, zou de kaarten volledig opnieuw kunnen schudden. Op
de tweede startrij staat naast Verstappen een andere verrassing,
door de Corriere della Sera 'de verrassing' van de dag genoemd.
Isack Hadjar deed het geweldig in zijn VCARB en wordt door Corriere
dello Sport zelfs al genoemd als mogelijke teamgenoot van
Verstappen in 2026. Laatstgenoemde krant heeft in tijden van
McLarend-dominantie tevens een nieuwe typering voor Verstappen in
petto: 'McLaren-tegengif'. "Hij is de enige die nog overeind blijft
en opzichte van de oranje-bolides."
omschreven als 'boos rood'. De poleposition van Charles Leclerc in
Hongarije lijkt een eenmalige opleving te zijn geweest, want in
Nederland was de dominantie van McLaren onmiskenbaar. De frustratie
was zichtbaar bij Leclerc en het team worstelde opnieuw met de
gevoelige SF-25, die maar moeilijk in het juiste operationele
window te krijgen is. Voor Ferrari, zo stelt Corriere dello Sport ,
lijkt de focus steeds meer te verschuiven naar 2026. Tegenover de
problemen bij Ferrari staat de koele precisie van McLaren.
Opmerkelijk genoeg, zo merkt Corriere della Sera op, reed Piastri
een groot deel van het weekend achter zijn teamgenoot, maar sloeg
hij toe op het moment dat het er echt om ging. Het wordt gezien als
een teken van een coureur die zijn zinnen volledig op de
wereldtitel heeft gezet: "kalm en koud, zoals echte kampioenen dat
zijn." De hoop op een externe factor De strijd vooraan lijkt
volledig opengebarsten tussen de McLaren-coureurs, waarbij Piastri
in het voordeel lijkt te zijn. Toch moet het team volgens de
Italiaanse pers rekening houden met een externe factor: Max
Verstappen. De Nederlander wordt geprezen om zijn vermogen om zich
met een 'onwijs lastig te besturen Red Bull-bolide' alsnog op de
derde plek te kwalificeren voor zijn thuispubliek. Zijn ronde werd
door de fans ontvangen alsof het een poleposition was, een teken
van de spectaculaire wijze waarop hij de auto door de bochten van
het circuit manoeuvreert. Volgens de Italiaanse media zat er
absoluut niet meer in voor Verstappen, maar dat betekent niet dat
hij zich gewonnen geeft. Zijn vechtlust is een bekend gegeven: "Als
hij ook maar de kleinste kans zal zien om toe te slaan, zal hij er
werkelijk alles aan gaan doen om de twee McLarens alsnog te gaan
verslaan", aldus La Gazzetta. Die opgave wordt echter bemoeilijkt
door de aard van het circuit in Zandvoort, waar inhalen notoir
lastig is. De snelheid van de McLaren-bolides maakt de uitdaging
nog groter. Daarom vestigt de Italiaanse pers zijn hoop op het
weer, dat in de duinen altijd onvoorspelbaar is. Regen op zondag,
zo hoopt men, zou de kaarten volledig opnieuw kunnen schudden. Op
de tweede startrij staat naast Verstappen een andere verrassing,
door de Corriere della Sera 'de verrassing' van de dag genoemd.
Isack Hadjar deed het geweldig in zijn VCARB en wordt door Corriere
dello Sport zelfs al genoemd als mogelijke teamgenoot van
Verstappen in 2026. Laatstgenoemde krant heeft in tijden van
McLarend-dominantie tevens een nieuwe typering voor Verstappen in
petto: 'McLaren-tegengif'. "Hij is de enige die nog overeind blijft
en opzichte van de oranje-bolides."