Antonelli steekt hand in eigen boezem na crash met Leclerc
Kimi Antonelli kende een prima race. Na zijn vroege uitschakeling
in de kwalificatie, knokte hij zich tijdens de race prima naar
voren. De Italiaanse rookie reed op P6, toen hij besloot om een
pitstop te maken en de aanval op Charles Leclerc in te zetten. De
Monegask reageerde een ronde laten en ging naar binnen om de
undercut te pareren. De twee kwamen dicht bij elkaar, maar in de
Hugenholtzbocht ging het compleet mis: Antonelli dook aan de
binnenkant, maar kwam te ver naar boven en kegelde Leclerc de muur
in. Leclerc kon niet verder en Antonelli zakte door de lekke band
die hij opliep terug naar P7. Door de twee late safety cars en de
15 seconden tijdstraf die boven zijn hoofd hingen, viel hij in de
classificering terug tot P16. Na de race geeft de Mercedes-coureur
toe dat de fout volledig bij hem ligt en waarom hij voor de nogal
opportunistische actie ging: "Ik wist dat hij nog koude banden had
en dat bocht 3 mijn beste kans was om hem (Leclerc) in te halen,
want ik zat heel dicht bij hem. Ik plaatste de actie, maar het was
teveel van het goede. Ik probeerde me nog in te houden, maar dat
was te laat", verklaart Antonelli tegenover diverse media,
waaronder RacingNews365, waarna hij ook zijn excuses aanbiedt aan
Leclerc. Antonelli baalt daarnaast ook van de tweede straf die hij
kreeg voor het te snel rijden in de pitstraat: "Ik moet ervoor
zorgen dat dat niet vaker gebeurd. Ik weet alleen niet tijdens
welke pitstop ik dat deed. Waarschijnlijk de eerste. De safety cars
pakten ook verkeerd uit, want ik had al bijna een gat van 15
seconden op de auto's achter me en ik denk dat ik nog op P6 of P7
had kunnen eindigen."
in de kwalificatie, knokte hij zich tijdens de race prima naar
voren. De Italiaanse rookie reed op P6, toen hij besloot om een
pitstop te maken en de aanval op Charles Leclerc in te zetten. De
Monegask reageerde een ronde laten en ging naar binnen om de
undercut te pareren. De twee kwamen dicht bij elkaar, maar in de
Hugenholtzbocht ging het compleet mis: Antonelli dook aan de
binnenkant, maar kwam te ver naar boven en kegelde Leclerc de muur
in. Leclerc kon niet verder en Antonelli zakte door de lekke band
die hij opliep terug naar P7. Door de twee late safety cars en de
15 seconden tijdstraf die boven zijn hoofd hingen, viel hij in de
classificering terug tot P16. Na de race geeft de Mercedes-coureur
toe dat de fout volledig bij hem ligt en waarom hij voor de nogal
opportunistische actie ging: "Ik wist dat hij nog koude banden had
en dat bocht 3 mijn beste kans was om hem (Leclerc) in te halen,
want ik zat heel dicht bij hem. Ik plaatste de actie, maar het was
teveel van het goede. Ik probeerde me nog in te houden, maar dat
was te laat", verklaart Antonelli tegenover diverse media,
waaronder RacingNews365, waarna hij ook zijn excuses aanbiedt aan
Leclerc. Antonelli baalt daarnaast ook van de tweede straf die hij
kreeg voor het te snel rijden in de pitstraat: "Ik moet ervoor
zorgen dat dat niet vaker gebeurd. Ik weet alleen niet tijdens
welke pitstop ik dat deed. Waarschijnlijk de eerste. De safety cars
pakten ook verkeerd uit, want ik had al bijna een gat van 15
seconden op de auto's achter me en ik denk dat ik nog op P6 of P7
had kunnen eindigen."