Wolff komt deels terug op opmerkelijke 2026-claim: "Semi sarcastisch, maar het kan echt!"
De Formule 1 nadert langzaamaan het begin van een nieuw tijdperk.
In 2026 worden immers nieuwe reglementen geïntroduceerd, en dat is
altijd spannend. Toch zorgt die verandering op dit moment ook voor
onduidelijkheden en onzekerheden. Nog niet iedereen is immers
overtuigd van de nieuwe regels. Het gaat daarin vooral om de
nieuwe krachtbronnen. De batterij gaat daarin een grotere rol
spelen, maar daardoor zou er op de rechte stukken vermogen
ingeleverd worden. Het grootste probleem, namelijk het
terugschakelen op de rechte stukken, lijkt inmiddels opgelost. Toch
stelt dat niet iedereen gerust. Mercedes-teambaas Toto Wolff
besloot het dus over een andere boeg te gooien. De Oostenrijker
ging op zoek naar positieve punten, en onthulde zo iets heel
interessants . Als de auto’s het volledige vermogen benutten, kan
er een topsnelheid van 400 km/u aangetikt worden. Daar zitten nog
wel wat haken en ogen aan, maar dat maakt het feit niet minder
indrukwekkend. Als Wolff er naar gevraagd wordt, komt hij tot
dezelfde conclusie. "Dat klinkt goed, nietwaar? Iedereen probeert
de nieuwe krachtbronnen in een slecht daglicht te zetten, dus wilde
ik uitzoeken of er ook iets positiefs te vinden was. En dat is er",
aldus de teambaas van Mercedes tegenover onder meer RacingNews365.
De simulatoren liegen er niet om: 400 km/u zou écht mogelijk moeten
zijn. Dat is toch een getal waar men wel even van opkijkt, al komt
Wolff daar wel op terug. Volgens de Oostenrijker is die 400 km/u
vooral een uiterste. "Het is wel semi sarcastisch, hoor. Maar als
je alle energie op één recht stuk zou gebruiken, kan je die auto's
echt 400 km/u laten rijden!" "Ik weet niet of iemand daar echt
bang van werd toen ze het hoorden, maar het zou wel mogelijk zijn.
Dan zou er alleen niet veel energie overblijven voor de rest van de
ronde."
In 2026 worden immers nieuwe reglementen geïntroduceerd, en dat is
altijd spannend. Toch zorgt die verandering op dit moment ook voor
onduidelijkheden en onzekerheden. Nog niet iedereen is immers
overtuigd van de nieuwe regels. Het gaat daarin vooral om de
nieuwe krachtbronnen. De batterij gaat daarin een grotere rol
spelen, maar daardoor zou er op de rechte stukken vermogen
ingeleverd worden. Het grootste probleem, namelijk het
terugschakelen op de rechte stukken, lijkt inmiddels opgelost. Toch
stelt dat niet iedereen gerust. Mercedes-teambaas Toto Wolff
besloot het dus over een andere boeg te gooien. De Oostenrijker
ging op zoek naar positieve punten, en onthulde zo iets heel
interessants . Als de auto’s het volledige vermogen benutten, kan
er een topsnelheid van 400 km/u aangetikt worden. Daar zitten nog
wel wat haken en ogen aan, maar dat maakt het feit niet minder
indrukwekkend. Als Wolff er naar gevraagd wordt, komt hij tot
dezelfde conclusie. "Dat klinkt goed, nietwaar? Iedereen probeert
de nieuwe krachtbronnen in een slecht daglicht te zetten, dus wilde
ik uitzoeken of er ook iets positiefs te vinden was. En dat is er",
aldus de teambaas van Mercedes tegenover onder meer RacingNews365.
De simulatoren liegen er niet om: 400 km/u zou écht mogelijk moeten
zijn. Dat is toch een getal waar men wel even van opkijkt, al komt
Wolff daar wel op terug. Volgens de Oostenrijker is die 400 km/u
vooral een uiterste. "Het is wel semi sarcastisch, hoor. Maar als
je alle energie op één recht stuk zou gebruiken, kan je die auto's
echt 400 km/u laten rijden!" "Ik weet niet of iemand daar echt
bang van werd toen ze het hoorden, maar het zou wel mogelijk zijn.
Dan zou er alleen niet veel energie overblijven voor de rest van de
ronde."