Leclerc ziet humor in van uitvalbeurt op Zandvoort: "Had wel een goed uitzicht"
Charles Leclerc reed op Zandvoort vrijwel de hele race achter Isack
Hadjar op P5. Zijn positie kwam echter in gevaar toen Kimi
Antonelli vanaf P6 de strategische aanval inzette en een pitstop
maakte voor een verse set zachte banden. Leclerc kwam een ronde
later binnen om de aanval af te slaan, maar bij het uitkomen van de
pitstraat werd duidelijk dat Antonelli met warme banden op zoek
ging naar de aanval. Antonelli dook aan de binnenkant van Leclerc
in de Hugenholtzbocht. Deze actie bleek te opportunistisch te zijn,
want de jonge Italiaan reed in op de SF-25 van Leclerc, die op zijn
beurt in de muur eindigde. Dit betekende het einde van een toch al
teleurstellend weekend voor de Monegask, die even later gespot werd
op een van de duinen langs het circuit. Op de donderdag in Monza
blikt Leclerc terug op het incident en probeert hij de boel te
relativeren met een beetje humor: "Het was leuk om in ieder geval
de race te kunnen bekijken", zo begint Leclerc tegenover diverse
media, waaronder RacingNews365. "Nee, ik was op dat moment een
beetje depressief om eerlijk te zijn. Na wat er gebeurde met
Antonelli en het feit dat we als team geen punten scoorden was
behoorlijk teleurstellend." Normaal gesproken keren coureurs zo
snel mogelijk terug naar de paddock na een crash, maar dat was voor
Leclerc nagenoeg onmogelijk, zo legt hij uit: "Iedereen doet zijn
best om ons terug te laten keren naar de paddock wanneer er iets
gebeurt, maar op sommige banen is dat niet te doen. De enige manier
was om langs een grote tribune af te lopen en dat zou een hele
uitdaging zijn geweest." En dus zocht Leclerc zijn rust bovenop een
van de duinen rondom het circuit, iets waar hij nu over kan
grappen: "Ik besloot uiteindelijk om daar te wachten. Gelukkig was
er een heuvel. Met alle pech die ik dit weekend heb gehad, eindigde
ik in ieder geval op de juiste plek op de baan, dus ik had een goed
uitkijkpunt", vertelt Leclerc al lachend. "Maar ik was natuurlijk
liever in de race gebleven."
Hadjar op P5. Zijn positie kwam echter in gevaar toen Kimi
Antonelli vanaf P6 de strategische aanval inzette en een pitstop
maakte voor een verse set zachte banden. Leclerc kwam een ronde
later binnen om de aanval af te slaan, maar bij het uitkomen van de
pitstraat werd duidelijk dat Antonelli met warme banden op zoek
ging naar de aanval. Antonelli dook aan de binnenkant van Leclerc
in de Hugenholtzbocht. Deze actie bleek te opportunistisch te zijn,
want de jonge Italiaan reed in op de SF-25 van Leclerc, die op zijn
beurt in de muur eindigde. Dit betekende het einde van een toch al
teleurstellend weekend voor de Monegask, die even later gespot werd
op een van de duinen langs het circuit. Op de donderdag in Monza
blikt Leclerc terug op het incident en probeert hij de boel te
relativeren met een beetje humor: "Het was leuk om in ieder geval
de race te kunnen bekijken", zo begint Leclerc tegenover diverse
media, waaronder RacingNews365. "Nee, ik was op dat moment een
beetje depressief om eerlijk te zijn. Na wat er gebeurde met
Antonelli en het feit dat we als team geen punten scoorden was
behoorlijk teleurstellend." Normaal gesproken keren coureurs zo
snel mogelijk terug naar de paddock na een crash, maar dat was voor
Leclerc nagenoeg onmogelijk, zo legt hij uit: "Iedereen doet zijn
best om ons terug te laten keren naar de paddock wanneer er iets
gebeurt, maar op sommige banen is dat niet te doen. De enige manier
was om langs een grote tribune af te lopen en dat zou een hele
uitdaging zijn geweest." En dus zocht Leclerc zijn rust bovenop een
van de duinen rondom het circuit, iets waar hij nu over kan
grappen: "Ik besloot uiteindelijk om daar te wachten. Gelukkig was
er een heuvel. Met alle pech die ik dit weekend heb gehad, eindigde
ik in ieder geval op de juiste plek op de baan, dus ik had een goed
uitkijkpunt", vertelt Leclerc al lachend. "Maar ik was natuurlijk
liever in de race gebleven."