Verstappen licht ludieke reactie op teamorders McLaren toe
Niemand kon Max Verstappen bedreigen tijdens de Grand Prix van
Italië. Lando Norris kreeg de leiding in de schoot geworpen bij de
start, maar in de vierde ronde was de orde alweer hersteld.
Verstappen reed fluitend weg en kwam met een voorsprong van meer
dan negentien seconden over de finishlijn. De Nederlander verbaasde
zichzelf. "Het was natuurlijk een hele sterke race", vertelt
Verstappen tegenover Viaplay . "Beter dan verwacht eigenlijk. Ik
denk alleen dat we het de laatste zes tot acht ronden op mediums
moeilijker hadden ten opzichte van McLaren. Daarna wel de juiste
strategie gehanteerd: medium - hard." Daarna zag Verstappen McLaren
gokken. "Op tijd gepit, daarom dat het gat ook zo groot was.
McLaren probeerde natuurlijk het risico te nemen om buiten te
blijven met een safety car. Uiteindelijk kwam die er niet. Maar
voor ons natuurlijk echt een topweekend." Dat Verstappen het onder
controle had, bleek ook wel uit zijn radioberichten. Engineer
Gianpiero Lambiase drukte hem op het hart om geen risico's te
nemen, waarna Verstappen zei: 'Geen risico, volle bak pushen'. Hij
legt uit waar die uitspraak vandaan kwam. "Nou, dat is iets wat we
normaal ook gebruiken bij Team Redline in de simwereld. Onze
engineer daar die zegt het ook altijd: 'no risk, full push.' En de
lachende reactie over de teamorders van McLaren? "Een slechte stop
kan natuurlijk gebeuren. Hetzelfde als dat een motor kapot gaat of
dat je zelf een fout maakt. Dat hoort er nu helemaal bij met racen.
Ik moest er een beetje om lachen dat hij de plek terug moest geven.
En daar laat ik het bij."
Italië. Lando Norris kreeg de leiding in de schoot geworpen bij de
start, maar in de vierde ronde was de orde alweer hersteld.
Verstappen reed fluitend weg en kwam met een voorsprong van meer
dan negentien seconden over de finishlijn. De Nederlander verbaasde
zichzelf. "Het was natuurlijk een hele sterke race", vertelt
Verstappen tegenover Viaplay . "Beter dan verwacht eigenlijk. Ik
denk alleen dat we het de laatste zes tot acht ronden op mediums
moeilijker hadden ten opzichte van McLaren. Daarna wel de juiste
strategie gehanteerd: medium - hard." Daarna zag Verstappen McLaren
gokken. "Op tijd gepit, daarom dat het gat ook zo groot was.
McLaren probeerde natuurlijk het risico te nemen om buiten te
blijven met een safety car. Uiteindelijk kwam die er niet. Maar
voor ons natuurlijk echt een topweekend." Dat Verstappen het onder
controle had, bleek ook wel uit zijn radioberichten. Engineer
Gianpiero Lambiase drukte hem op het hart om geen risico's te
nemen, waarna Verstappen zei: 'Geen risico, volle bak pushen'. Hij
legt uit waar die uitspraak vandaan kwam. "Nou, dat is iets wat we
normaal ook gebruiken bij Team Redline in de simwereld. Onze
engineer daar die zegt het ook altijd: 'no risk, full push.' En de
lachende reactie over de teamorders van McLaren? "Een slechte stop
kan natuurlijk gebeuren. Hetzelfde als dat een motor kapot gaat of
dat je zelf een fout maakt. Dat hoort er nu helemaal bij met racen.
Ik moest er een beetje om lachen dat hij de plek terug moest geven.
En daar laat ik het bij."