Red Bull bevestigt inzet speciaal onderdeel voor Verstappen

Na een dramatische Grand Prix van Italië in 2024 sprak Max
Verstappen een vurige wens uit. Red Bull reed zonder specifieke
Monza-achtervleugel en leverde zo topsnelheid en dus tijd in. Toch
leek zijn wens niet te worden vervuld, want hoofdengineer Paul
Monaghan liet in Zandvoort doorschemeren dat Red Bull geen
specifieke vleugel had gebouwd. Uiteindelijk blijkt van die
uitspraken niets waar. Verstappen stormde naar een dominante
overwinning, waarna teambaas Laurent Mekies tegenover onder meer
RacingNews365 bevestigt dat Red Bull wel degelijk het speciale
onderdeel bij zich had. "Ik denk dat het korte antwoord is: ja, we
hadden een specifieke vleugel voor Monza", vertelt Mekies. "De
beslissing is al lang geleden genomen, ik denk ongeveer een jaar
terug. Dat was goed en de vleugel werkte ook duidelijk." Downforce
Toch bleef Red Bull de afstelling tweaken. "Daar bovenop hebben we
aan het einde van de derde vrije training getest met minder
downforce. En hoewel het er veel moeilijker uitzag om met dat
lagere niveau de balans op orde te krijgen, was Max heel sterk."
Verstappen was ook overtuigd van de vleugel, beaamt Mekies. "Hij
pushte ons ook om de vleugel toch op de auto te houden en andere
oplossingen te vinden om hem de balans terug te geven. Het team
heeft daar fantastisch werk in geleverd. Daarom reden beide auto's
met een ander niveau aan downforce."

Top Headlines

Oudere Top Headlines