Red Bull stelt oordeel over update Verstappen uit
Red Bull verraste enigszins met de relatief grote vloerupdate,
gezien het rappe naderen van 2026 en de nieuwe reglementen die
daarbij horen. Veel team focussen zich alleen nog op de bolide voor
2026, maar de Oostenrijkse renstal hoopte kennelijk om toch nog wat
winst te boeken in het huidige seizoen. En dat lukte direct, want
Max Verstappen boekte op Monza zijn eerste overwinning sinds de GP
van Emilia Romagna in mei. Op technisch vlak is de grote vraag wat
de rol van de geüpdatete vloer op de overwinning van Verstappen is.
Red Bull-teambaas Laurent Mekies durft daar nog geen grote
uitspraken aan te hangen, zo blijkt in gesprek met diverse media,
waaronder RacingNews365: "We weten dat het een kleine stap in de
goede richting is. Wat ik kan zeggen, is dat het sowieso niet gaat
om tienden winst. We winnen er een klein beetje tijd mee." Een van
de redenen dat Red Bull voorzichtig is met conclusies trekken, zijn
de karakteristieken van het Autodromo Nazionale Monza : "We weten
hoe specifiek de karakteristieken van deze lay-out zijn. Het is een
goed leermoment geweest. We zullen zien waar het ons de komende
races zal brengen. We zullen er in Baku Het circuit in Baku zou de
RB21 aardig moeten liggen. De baan is bekend om het twee kilometer
lange rechte stuk en de vele 90-gradenbochten. McLaren liet eerder
al weten dat de karakteristieken van het stratencircuit niet ideaal
zijn voor hun MCL39. Er zal dus een voorzichtig optimisme gloren
bij de Oostenrijkse renstal.
gezien het rappe naderen van 2026 en de nieuwe reglementen die
daarbij horen. Veel team focussen zich alleen nog op de bolide voor
2026, maar de Oostenrijkse renstal hoopte kennelijk om toch nog wat
winst te boeken in het huidige seizoen. En dat lukte direct, want
Max Verstappen boekte op Monza zijn eerste overwinning sinds de GP
van Emilia Romagna in mei. Op technisch vlak is de grote vraag wat
de rol van de geüpdatete vloer op de overwinning van Verstappen is.
Red Bull-teambaas Laurent Mekies durft daar nog geen grote
uitspraken aan te hangen, zo blijkt in gesprek met diverse media,
waaronder RacingNews365: "We weten dat het een kleine stap in de
goede richting is. Wat ik kan zeggen, is dat het sowieso niet gaat
om tienden winst. We winnen er een klein beetje tijd mee." Een van
de redenen dat Red Bull voorzichtig is met conclusies trekken, zijn
de karakteristieken van het Autodromo Nazionale Monza : "We weten
hoe specifiek de karakteristieken van deze lay-out zijn. Het is een
goed leermoment geweest. We zullen zien waar het ons de komende
races zal brengen. We zullen er in Baku Het circuit in Baku zou de
RB21 aardig moeten liggen. De baan is bekend om het twee kilometer
lange rechte stuk en de vele 90-gradenbochten. McLaren liet eerder
al weten dat de karakteristieken van het stratencircuit niet ideaal
zijn voor hun MCL39. Er zal dus een voorzichtig optimisme gloren
bij de Oostenrijkse renstal.