Coronel geniet van gloednieuw avontuur Verstappen: "Max bewijst wel dat hij de snelste is!"
Het zat er al een tijdje aan te komen, maar komend weekend is het
dan eindelijk zover. Max Verstappen maakt namelijk zijn debuut
tijdens een race op de Nurburgring Nordschleife. Eerder testte de
viervoudig wereldkampioen in de Formule 1 al onder de schuilnaam
Franz Hermann op het iconische circuit. Hij volgt op vrijdag de
benodigde rijopleiding met een theorie-examen, om zaterdag aan de
start te staan van een race. Dat gebeurt echter niet in een
GT3-bolide, waarin Verstappen al meerdere keren heeft getest, maar
waarschijnlijk in een Porsche Cayman GT4 van Lionspeed GP. "Hij
moet zijn permit nog halen!", zo zegt Coronel in gesprek met
RacingNews365 . "Vet toch, lachen! We weten allemaal dat dat in
principe niet nodig zou hoeven zijn, maar de regels zijn nu eenmaal
zoals ze zijn. Ik vind het ook heel vet dat Max het gewoon doet en
omarmt. Respect daarvoor", zo zegt hij over de permit. En hoe kijkt
Coronel naar het avontuur an sich? "Dat is toch tof. Het ís ook
superleuk. Sterker nog, ik rijd zelf de 15e, 16e en 17e op Monza.
Dat is heerlijk, het rijden in GT's is toch ook superleuk? Ik geef
hem groot gelijk. Er hangt ook een hele andere sfeer, ik denk dat
het heel veel rust met zich meebrengt." Doet Verstappen het dan om
gewoon lekker te racen en voor de rest niets anders? "Ja. Niet al
die belangen en al dat gezeik. Gewoon lekker scheuren man,
heerlijk! En volgens mij, als je hem een step geeft, dan vindt hij
het nog lekker." Stoorzender, of toch uitdaging? Coronel vindt het
bovendien logisch dat Verstappen het avontuur juist nu aangaat.
"Bij hem wel. Als je een beginnende Formule 1-coureur bent, denk ik
dat je nog even moet leren, focussen en bewijzen. En dan zou je dit
als een stoorzender kunnen zien. Maar met de ervaring en de dingen
die hij nu al doet, zie ik... Het is tof, lekker scheuren! En ik
heb die 24 uur ook eens mogen rijden, dat is het allermooiste wat
er is. Dat is echt tof." En heeft Verstappen dit ook weer nodig om
opnieuw uitgedaagd te worden? "Zeker. Hij is er toch voor gemaakt
om te scheuren. En vergeet ook niet, het is een leuk circuit qua de
uitdaging. En of het nu GT3 of GT4 is, hij gaat wel bewijzen dat
hij de snelste is. Daar twijfel ik niet aan." Het is de vraag of
Verstappen ook buiten de Formule 1 gaat racen, als hij weer om de
titel zou strijden in de koningsklasse van de autosport. "Ik zou
het wel leuk vinden. Ik denk dat hij zelf wel weet wanneer het voor
zichzelf een stoorzender is, en wanneer een uitdaging", aldus
Coronel. Tot slot is Verstappen onlangs ook nog vader geworden.
Speelt dat nog een rol in het geheel? "Je hebt niet zoveel
toegevoegde waarde als vader zijnde in deze situatie. Niet lullig
bedoeld, maar ik durf wel te zeggen dat ik het de eerste drie jaar
meer op de dame vind aankomen. Je kan de dame steunen, maar geef
jij borstvoeding? 'Nee'. Nu hij net vader is, heeft hij weinig in
te brengen, hoor", zo sluit de autocoureur af.
dan eindelijk zover. Max Verstappen maakt namelijk zijn debuut
tijdens een race op de Nurburgring Nordschleife. Eerder testte de
viervoudig wereldkampioen in de Formule 1 al onder de schuilnaam
Franz Hermann op het iconische circuit. Hij volgt op vrijdag de
benodigde rijopleiding met een theorie-examen, om zaterdag aan de
start te staan van een race. Dat gebeurt echter niet in een
GT3-bolide, waarin Verstappen al meerdere keren heeft getest, maar
waarschijnlijk in een Porsche Cayman GT4 van Lionspeed GP. "Hij
moet zijn permit nog halen!", zo zegt Coronel in gesprek met
RacingNews365 . "Vet toch, lachen! We weten allemaal dat dat in
principe niet nodig zou hoeven zijn, maar de regels zijn nu eenmaal
zoals ze zijn. Ik vind het ook heel vet dat Max het gewoon doet en
omarmt. Respect daarvoor", zo zegt hij over de permit. En hoe kijkt
Coronel naar het avontuur an sich? "Dat is toch tof. Het ís ook
superleuk. Sterker nog, ik rijd zelf de 15e, 16e en 17e op Monza.
Dat is heerlijk, het rijden in GT's is toch ook superleuk? Ik geef
hem groot gelijk. Er hangt ook een hele andere sfeer, ik denk dat
het heel veel rust met zich meebrengt." Doet Verstappen het dan om
gewoon lekker te racen en voor de rest niets anders? "Ja. Niet al
die belangen en al dat gezeik. Gewoon lekker scheuren man,
heerlijk! En volgens mij, als je hem een step geeft, dan vindt hij
het nog lekker." Stoorzender, of toch uitdaging? Coronel vindt het
bovendien logisch dat Verstappen het avontuur juist nu aangaat.
"Bij hem wel. Als je een beginnende Formule 1-coureur bent, denk ik
dat je nog even moet leren, focussen en bewijzen. En dan zou je dit
als een stoorzender kunnen zien. Maar met de ervaring en de dingen
die hij nu al doet, zie ik... Het is tof, lekker scheuren! En ik
heb die 24 uur ook eens mogen rijden, dat is het allermooiste wat
er is. Dat is echt tof." En heeft Verstappen dit ook weer nodig om
opnieuw uitgedaagd te worden? "Zeker. Hij is er toch voor gemaakt
om te scheuren. En vergeet ook niet, het is een leuk circuit qua de
uitdaging. En of het nu GT3 of GT4 is, hij gaat wel bewijzen dat
hij de snelste is. Daar twijfel ik niet aan." Het is de vraag of
Verstappen ook buiten de Formule 1 gaat racen, als hij weer om de
titel zou strijden in de koningsklasse van de autosport. "Ik zou
het wel leuk vinden. Ik denk dat hij zelf wel weet wanneer het voor
zichzelf een stoorzender is, en wanneer een uitdaging", aldus
Coronel. Tot slot is Verstappen onlangs ook nog vader geworden.
Speelt dat nog een rol in het geheel? "Je hebt niet zoveel
toegevoegde waarde als vader zijnde in deze situatie. Niet lullig
bedoeld, maar ik durf wel te zeggen dat ik het de eerste drie jaar
meer op de dame vind aankomen. Je kan de dame steunen, maar geef
jij borstvoeding? 'Nee'. Nu hij net vader is, heeft hij weinig in
te brengen, hoor", zo sluit de autocoureur af.