Schumacher keihard over GT3-discussie rond Verstappen: "Dat is gênant"
De ogen zullen dit weekend zijn gericht op de Nurburgring
Nordschleife, waar Max Verstappen in actie komt. Maar voordat hij
de baan op gaat, moet hij een theoretisch examen afleggen, waarmee
hij een Grade B Permit kan verdienen. Daarna moet hij nog een paar
stappen doorlopen om uiteindelijk ook zijn Grade A-licentie te
krijgen, waarna hij kan instappen in GT3-bolides. Het verbaast Ralf
Schumacher in ieder geval niet dat Verstappen toestemming van Red
Bull heeft gekregen om dit avontuur aan te gaan tijdens het
F1-seizoen. "Ik denk dat als je hem dat verbiedt, hij geen zin meer
heeft om te blijven waar hij nu is, of zelfs chagrijnig wordt. Ik
vind het in ieder geval interessant dat hij ondanks zijn kinderen
nog steeds de tijd neemt en duidelijk zoveel plezier beleeft aan de
autosport. Maar natuurlijk is de Nordschleife niet zonder gevaar",
zo vertelt Schumacher bij Motorsport-Total.com . Voor de viervoudig
wereldkampioen werd echter geen uitzondering gemaakt voor het
speciale rijbewijs dat je nodig hebt op de Nordschleife. "Ik zou
hem dat natuurlijk meteen hebben gegeven, of men zou hem een
introductie hebben gegeven over de Nordschleife en de specifieke
zaken. Dan zou het ook voorbij zijn geweest. De beste coureur ter
wereld zal het wel voor elkaar krijgen. Als de anderen het
kunnen... Daar ben ik vrij zeker van." 'Daar bestaat geen twijfel
over' "In plaats van dat veel mensen blij zijn dat Max weer
aandacht vestigt op de Nordschleife en op wat alle coureurs daar
presteren, wordt er gediscussieerd over het feit dat hij zijn
vergunning krijgt voordat hij überhaupt rijdt. Dat is toch wel
gênant", zo uit Schumacher zijn kritiek. De Duitser zou zelf 'niet
de moed hebben' om op de Nordschleife te rijden. "Alleen al de
uitloopzones, de verschillen tussen de verschillende klassen, 's
nachts bij slecht zicht... Ik moet zeggen: petje af voor die
jongens", zo zegt de voormalig F1-coureur. Schumacher denkt dat
Verstappen het potentieel heeft om voor de algemene zege te gaan op
de Nordschleife. "Op basis van zijn prestaties zeker. Maar bij de
24 uur hangt het van veel dingen af. Het moet ook het juiste team
zijn. De auto moet het volhouden. Er mag niets gebeuren. Het weer
moet redelijk zijn, en je moet de juiste bandenfabrikant hebben
voor alle weersomstandigheden." "Maar puur op basis van zijn
prestaties rijdt hij meteen voor de overwinning. Daar bestaat geen
twijfel over. En dankzij zijn ervaring heeft hij dat natuurlijk ook
goed onder controle. Hij voelt de limieten van de auto aan en weet
ook heel goed wat het betekent om de auto te sparen. Dus in dat
opzicht zeker", zo sluit de Duitser af.
Nordschleife, waar Max Verstappen in actie komt. Maar voordat hij
de baan op gaat, moet hij een theoretisch examen afleggen, waarmee
hij een Grade B Permit kan verdienen. Daarna moet hij nog een paar
stappen doorlopen om uiteindelijk ook zijn Grade A-licentie te
krijgen, waarna hij kan instappen in GT3-bolides. Het verbaast Ralf
Schumacher in ieder geval niet dat Verstappen toestemming van Red
Bull heeft gekregen om dit avontuur aan te gaan tijdens het
F1-seizoen. "Ik denk dat als je hem dat verbiedt, hij geen zin meer
heeft om te blijven waar hij nu is, of zelfs chagrijnig wordt. Ik
vind het in ieder geval interessant dat hij ondanks zijn kinderen
nog steeds de tijd neemt en duidelijk zoveel plezier beleeft aan de
autosport. Maar natuurlijk is de Nordschleife niet zonder gevaar",
zo vertelt Schumacher bij Motorsport-Total.com . Voor de viervoudig
wereldkampioen werd echter geen uitzondering gemaakt voor het
speciale rijbewijs dat je nodig hebt op de Nordschleife. "Ik zou
hem dat natuurlijk meteen hebben gegeven, of men zou hem een
introductie hebben gegeven over de Nordschleife en de specifieke
zaken. Dan zou het ook voorbij zijn geweest. De beste coureur ter
wereld zal het wel voor elkaar krijgen. Als de anderen het
kunnen... Daar ben ik vrij zeker van." 'Daar bestaat geen twijfel
over' "In plaats van dat veel mensen blij zijn dat Max weer
aandacht vestigt op de Nordschleife en op wat alle coureurs daar
presteren, wordt er gediscussieerd over het feit dat hij zijn
vergunning krijgt voordat hij überhaupt rijdt. Dat is toch wel
gênant", zo uit Schumacher zijn kritiek. De Duitser zou zelf 'niet
de moed hebben' om op de Nordschleife te rijden. "Alleen al de
uitloopzones, de verschillen tussen de verschillende klassen, 's
nachts bij slecht zicht... Ik moet zeggen: petje af voor die
jongens", zo zegt de voormalig F1-coureur. Schumacher denkt dat
Verstappen het potentieel heeft om voor de algemene zege te gaan op
de Nordschleife. "Op basis van zijn prestaties zeker. Maar bij de
24 uur hangt het van veel dingen af. Het moet ook het juiste team
zijn. De auto moet het volhouden. Er mag niets gebeuren. Het weer
moet redelijk zijn, en je moet de juiste bandenfabrikant hebben
voor alle weersomstandigheden." "Maar puur op basis van zijn
prestaties rijdt hij meteen voor de overwinning. Daar bestaat geen
twijfel over. En dankzij zijn ervaring heeft hij dat natuurlijk ook
goed onder controle. Hij voelt de limieten van de auto aan en weet
ook heel goed wat het betekent om de auto te sparen. Dus in dat
opzicht zeker", zo sluit de Duitser af.