Teambaas zet deur wagenwijd open voor GT3-avontuur Verstappen
Voor Max Verstappen bestaat zijn carrière in de autosport allang
niet meer uit alleen Formule 1. Hij is met zijn eigen team
Verstappen.com Racing actief in onder meer het simracen én op het
echte circuit, en bovendien kijkt hij voor nieuwe raceavonturen ook
zelf om zich heen. Een paar maanden geleden dook namelijk ineens
Franz Hermann op, op de befaamde Nurburgring Nordschleife. Het
bleek echter een schuilnaam van Verstappen te zijn, die in een
Ferrari 296 GT3 testte op het circuit in Duitsland. Hij stak zijn
ambities om in de toekomst uit te komen tijdens de 24 uur van de
Nurburgring sowieso al nooit onder stoelen of banken, maar zodoende
maakte hij er dus ook al werk van. Voordat Verstappen überhaupt
mocht racen op de Nordschleife, was er een A-licentie nodig voor de
viervoudig wereldkampioen. Afgelopen vrijdag moest hij eerst een
theorie-examen voltooien en rondjes achter een instructeur
aanrijden, om uiteindelijk veertien rondjes te rijden in een race
op zaterdag. Ferrari 296 GT3 Dat moest eigenlijk in twee
verschillende auto's gebeuren, maar dat gebeurde niet. Uiteindelijk
kreeg hij toch zijn A-licentie. Verstappen had in wisselende
omstandigheden en onder gele vlaggen ervaring opgedaan, zo was de
uitleg. Nu hij zijn A-licentie heeft, mag de 27-jarige coureur in
GT3-auto's deelnemen aan races. En het eerste avontuur van
Verstappen laat naar verluidt niet lang op zich wachten. Hij zou op
27 september opnieuw aan een NLS-race (Nürburgring Langstrecken
Serie) willen deelnemen, tussen de raceweekenden in Azerbeidzjan en
Singapore in. Eén teambaas zet de deur alvast wagenwijd open voor
het avontuur van Verstappen, en dat is de teambaas van een team
waar Verstappen al vaker voor testte: Emil Frey Racing. De Ferrari
296 GT3 staat namelijk al klaar. "We zijn er klaar voor, zodra Max
wil rijden", zo wordt teambaas Lorenz Frey-Hilti geciteerd door
F1-Insider.com .
niet meer uit alleen Formule 1. Hij is met zijn eigen team
Verstappen.com Racing actief in onder meer het simracen én op het
echte circuit, en bovendien kijkt hij voor nieuwe raceavonturen ook
zelf om zich heen. Een paar maanden geleden dook namelijk ineens
Franz Hermann op, op de befaamde Nurburgring Nordschleife. Het
bleek echter een schuilnaam van Verstappen te zijn, die in een
Ferrari 296 GT3 testte op het circuit in Duitsland. Hij stak zijn
ambities om in de toekomst uit te komen tijdens de 24 uur van de
Nurburgring sowieso al nooit onder stoelen of banken, maar zodoende
maakte hij er dus ook al werk van. Voordat Verstappen überhaupt
mocht racen op de Nordschleife, was er een A-licentie nodig voor de
viervoudig wereldkampioen. Afgelopen vrijdag moest hij eerst een
theorie-examen voltooien en rondjes achter een instructeur
aanrijden, om uiteindelijk veertien rondjes te rijden in een race
op zaterdag. Ferrari 296 GT3 Dat moest eigenlijk in twee
verschillende auto's gebeuren, maar dat gebeurde niet. Uiteindelijk
kreeg hij toch zijn A-licentie. Verstappen had in wisselende
omstandigheden en onder gele vlaggen ervaring opgedaan, zo was de
uitleg. Nu hij zijn A-licentie heeft, mag de 27-jarige coureur in
GT3-auto's deelnemen aan races. En het eerste avontuur van
Verstappen laat naar verluidt niet lang op zich wachten. Hij zou op
27 september opnieuw aan een NLS-race (Nürburgring Langstrecken
Serie) willen deelnemen, tussen de raceweekenden in Azerbeidzjan en
Singapore in. Eén teambaas zet de deur alvast wagenwijd open voor
het avontuur van Verstappen, en dat is de teambaas van een team
waar Verstappen al vaker voor testte: Emil Frey Racing. De Ferrari
296 GT3 staat namelijk al klaar. "We zijn er klaar voor, zodra Max
wil rijden", zo wordt teambaas Lorenz Frey-Hilti geciteerd door
F1-Insider.com .