Red Bull legt laatste puzzelstukjes over teamgenoot Verstappen
Op het moment van schrijven zijn er nog zes zitjes te verdelen voor
2026. Mercedes moet bijvoorbeeld nog een officiële aankondiging
doen, al staat wel vast dat George Russell en Kimi Antonelli
doorgaan, nu Max Verstappen officieel bij Red Bull blijft. Alleen
een handtekening ontbreekt nog. Verder zijn alle ogen vooral
gericht op de Red Bull-familie, waar vier coureurs strijden om drie
zitjes. Yuki Tsunoda werd begin dit seizoen naar Red Bull
doorgeschoven, maar maakt geen goede indruk. De Japanner scoorde
slechts een paar punten en bezet de negentiende plaats in het
WK-klassement. Ook in Italië verliep het niet goed: Verstappen won
de race, terwijl Tsunoda na een clash met Liam Lawson buiten de
punten finishte. Tsunoda moet dan ook voor zijn stoeltje vrezen,
vooral omdat Isack Hadjar in zijn schaduw veel indruk maakt. De
Franse rookie pakte in Zandvoort zelfs zijn eerste podiumplaats
namens Racing Bulls en wordt nadrukkelijk in verband gebracht met
promotie naar Red Bull. Helmut Marko is groot fan van Hadjar, die
favoriet is om volgend jaar de teamgenoot van Verstappen te worden.
Racing Bulls Een definitieve beslissing is echter nog niet genomen
en lijkt pas in oktober te volgen. Mocht Hadjar worden
doorgeschoven, blijven er nog twee zitjes over bij Racing Bulls. De
algemene tendens was dat Tsunoda de Red Bull-familie zou moeten
verlaten als hij zijn zitje kwijt zou raken, maar ook dat is niet
zeker. De coureur kan zomaar worden teruggezet naar Racing Bulls,
waar nu ook Lawson rijdt. Dat heeft alles te maken met Arvid
Lindblad, het toptalent van Red Bull dat in de Formule 2 uitkomt.
De Brit ligt op koers om gepromoveerd te worden, maar binnen Red
Bull zijn er wat twijfels. Lindblad beleeft een wisselvallig
debuutseizoen in de F2 en zou recent ook zijn gecrasht bij een
TPC-test in Monza. Volgend jaar gaan de reglementen bovendien op de
schop, waardoor rookies het extra lastig kunnen krijgen. Desondanks
lijkt met name Marko de jonge Lindblad de kans te willen geven bij
Racing Bulls. Dat zou dan ten koste gaan van Lawson of Tsunoda.
Lawson begint langzaam beter te presteren na zijn abrupte
degradatie, terwijl het bij Tsunoda maar de vraag is of hij het
ziet zitten om weer voor Racing Bulls te racen. Tsunoda geniet ook
interesse van Alpine, het team dat nog een besluit moet nemen over
de teamgenoot van Pierre Gasly. Toch wordt de puzzel van Red Bull
langzaam gelegd. Hadjar heeft de beste papieren om de teamgenoot
van Verstappen te worden, terwijl vooral Lindblad een stempel drukt
op de situatie bij Racing Bulls. Wel moet er sowieso heel wat
gebeuren wil Tsunoda in 2026 nog voor Red Bull rijden. Een enorme
eindsprint zou de Japanner helpen.
2026. Mercedes moet bijvoorbeeld nog een officiële aankondiging
doen, al staat wel vast dat George Russell en Kimi Antonelli
doorgaan, nu Max Verstappen officieel bij Red Bull blijft. Alleen
een handtekening ontbreekt nog. Verder zijn alle ogen vooral
gericht op de Red Bull-familie, waar vier coureurs strijden om drie
zitjes. Yuki Tsunoda werd begin dit seizoen naar Red Bull
doorgeschoven, maar maakt geen goede indruk. De Japanner scoorde
slechts een paar punten en bezet de negentiende plaats in het
WK-klassement. Ook in Italië verliep het niet goed: Verstappen won
de race, terwijl Tsunoda na een clash met Liam Lawson buiten de
punten finishte. Tsunoda moet dan ook voor zijn stoeltje vrezen,
vooral omdat Isack Hadjar in zijn schaduw veel indruk maakt. De
Franse rookie pakte in Zandvoort zelfs zijn eerste podiumplaats
namens Racing Bulls en wordt nadrukkelijk in verband gebracht met
promotie naar Red Bull. Helmut Marko is groot fan van Hadjar, die
favoriet is om volgend jaar de teamgenoot van Verstappen te worden.
Racing Bulls Een definitieve beslissing is echter nog niet genomen
en lijkt pas in oktober te volgen. Mocht Hadjar worden
doorgeschoven, blijven er nog twee zitjes over bij Racing Bulls. De
algemene tendens was dat Tsunoda de Red Bull-familie zou moeten
verlaten als hij zijn zitje kwijt zou raken, maar ook dat is niet
zeker. De coureur kan zomaar worden teruggezet naar Racing Bulls,
waar nu ook Lawson rijdt. Dat heeft alles te maken met Arvid
Lindblad, het toptalent van Red Bull dat in de Formule 2 uitkomt.
De Brit ligt op koers om gepromoveerd te worden, maar binnen Red
Bull zijn er wat twijfels. Lindblad beleeft een wisselvallig
debuutseizoen in de F2 en zou recent ook zijn gecrasht bij een
TPC-test in Monza. Volgend jaar gaan de reglementen bovendien op de
schop, waardoor rookies het extra lastig kunnen krijgen. Desondanks
lijkt met name Marko de jonge Lindblad de kans te willen geven bij
Racing Bulls. Dat zou dan ten koste gaan van Lawson of Tsunoda.
Lawson begint langzaam beter te presteren na zijn abrupte
degradatie, terwijl het bij Tsunoda maar de vraag is of hij het
ziet zitten om weer voor Racing Bulls te racen. Tsunoda geniet ook
interesse van Alpine, het team dat nog een besluit moet nemen over
de teamgenoot van Pierre Gasly. Toch wordt de puzzel van Red Bull
langzaam gelegd. Hadjar heeft de beste papieren om de teamgenoot
van Verstappen te worden, terwijl vooral Lindblad een stempel drukt
op de situatie bij Racing Bulls. Wel moet er sowieso heel wat
gebeuren wil Tsunoda in 2026 nog voor Red Bull rijden. Een enorme
eindsprint zou de Japanner helpen.