Verstappen keek ogen uit op Nordschleife: "Toegankelijker dan F1"
Max Verstappen heeft afgelopen weekend een uitstapje gemaakt naar
de legendarische Nordschleife, waar hij zijn A-licentie voor de
Nurburgring behaalde. De Red Bull-coureur stapte even uit zijn
vertrouwde F1-cockpit om kennis te maken met een heel andere vorm
van motorsport. Het beviel hem duidelijk op het 20,8 kilometer
lange circuit in de Eifel. "Ik kan daar wel van genieten. De auto
was redelijk traag, maar dat hoort erbij", vertelde Verstappen aan
Viaplay over zijn weekend. "Uiteindelijk had ik een goede dag. Ik
heb in de regen kunnen rijden, ben in het droog gestart, met gele
vlag-situaties, en die code 60 met allemaal crashes, dat hoort er
allemaal bij. Dat was leuk." Het weekend draaide officieel om het
behalen van zijn A-licentie voor de Nurburgring, maar de
aanwezigheid van de viervoudig wereldkampioen trok veel bekijks van
toeschouwers. De enthousiaste reacties van fans op zijn
GT3-ambities vielen Verstappen positief op. "Het is natuurlijk
gewoon om je licentie te halen. Maar uiteindelijk waren er veel
mensen die kwamen en heel enthousiast reageerden op het feit dat ik
ook GT3 wil rijden." Toegankelijker dan Formule 1 Verstappen
benadrukt het prettige verschil in toegankelijkheid tussen GT-racen
en de Formule 1. "Het is wat toegankelijker dan de Formule 1 en dat
is op zich leuk", aldus de Nederlander. Hoewel hij erkent dat hij
'een beetje afgeschermd' moet blijven vanwege alle aandacht, vindt
hij de GT-omgeving een stuk meer ontspannen. "Voor mij is het leuk
dat ik mijn ding kan doen. Ik vind racen en de Formule 1 heel leuk,
maar ik vind andere soorten racen ook mooi om te doen", legt
Verstappen enthousiast uit. Zijn liefde voor verschillende vormen
van motorsport wordt steeds duidelijker, waarbij de 24 uur van de
Nurburgring een logische volgende stap lijkt in zijn GT-avontuur.
De Red Bull-coureur toont zich relaxed over zijn benadering van de
sport en het leven. "Ik vind het gewoon heel leuk om te doen. Dus
waarom zou je je dan anders opstellen naar andere mensen? Dat heeft
niet zoveel zin", concludeert hij nuchter over zijn authentieke
houding in de paddock.
de legendarische Nordschleife, waar hij zijn A-licentie voor de
Nurburgring behaalde. De Red Bull-coureur stapte even uit zijn
vertrouwde F1-cockpit om kennis te maken met een heel andere vorm
van motorsport. Het beviel hem duidelijk op het 20,8 kilometer
lange circuit in de Eifel. "Ik kan daar wel van genieten. De auto
was redelijk traag, maar dat hoort erbij", vertelde Verstappen aan
Viaplay over zijn weekend. "Uiteindelijk had ik een goede dag. Ik
heb in de regen kunnen rijden, ben in het droog gestart, met gele
vlag-situaties, en die code 60 met allemaal crashes, dat hoort er
allemaal bij. Dat was leuk." Het weekend draaide officieel om het
behalen van zijn A-licentie voor de Nurburgring, maar de
aanwezigheid van de viervoudig wereldkampioen trok veel bekijks van
toeschouwers. De enthousiaste reacties van fans op zijn
GT3-ambities vielen Verstappen positief op. "Het is natuurlijk
gewoon om je licentie te halen. Maar uiteindelijk waren er veel
mensen die kwamen en heel enthousiast reageerden op het feit dat ik
ook GT3 wil rijden." Toegankelijker dan Formule 1 Verstappen
benadrukt het prettige verschil in toegankelijkheid tussen GT-racen
en de Formule 1. "Het is wat toegankelijker dan de Formule 1 en dat
is op zich leuk", aldus de Nederlander. Hoewel hij erkent dat hij
'een beetje afgeschermd' moet blijven vanwege alle aandacht, vindt
hij de GT-omgeving een stuk meer ontspannen. "Voor mij is het leuk
dat ik mijn ding kan doen. Ik vind racen en de Formule 1 heel leuk,
maar ik vind andere soorten racen ook mooi om te doen", legt
Verstappen enthousiast uit. Zijn liefde voor verschillende vormen
van motorsport wordt steeds duidelijker, waarbij de 24 uur van de
Nurburgring een logische volgende stap lijkt in zijn GT-avontuur.
De Red Bull-coureur toont zich relaxed over zijn benadering van de
sport en het leven. "Ik vind het gewoon heel leuk om te doen. Dus
waarom zou je je dan anders opstellen naar andere mensen? Dat heeft
niet zoveel zin", concludeert hij nuchter over zijn authentieke
houding in de paddock.