Norris wil niks weten van verspeelde kans na crash Piastri

31 punten. Dat scheidt Oscar Piastri en Lando Norris momenteel in
de WK-stand, en Norris had de kans om Piastri een flinke mentale
tik uit te delen op de zaterdag in Baku. De Australiër eindigde
namelijk in Q3 in de muur, terwijl er nog maar weinig tijden op de
klokken stonden. En dus kreeg Norris een uitgelezen kans om flink
wat posities voor zijn teamgenoot te staan. Maar Norris profiteerde
niet echt, want hij zette zijn auto op P7 neer, terwijl Piastri
slechts twee posities achter hem staat. Toch vindt Norris niet dat
hij een kans heeft verspeeld door de crash van Piastri. "Nee, want
ik heb nog steeds alles gedaan wat ik kon", zegt Norris resoluut
tegenover onder meer RacingNews365. "Als ik elke race had gewonnen,
had ik nu wereldkampioen kunnen zijn, maar dat heb ik niet gedaan,
dus nee. Het waren lastige omstandigheden en ik ging als eerste
naar buiten, maar uiteindelijk was dat gewoon de verkeerde
beslissing." "Als iedereen achter mij een gele vlag had gekregen
omdat iemand van de baan was geraakt, zou je mij deze vraag niet
stellen. Soms gaat het hier goed, soms niet, en we dachten dat we
de beste keuze hadden gemaakt, en dat zou ook zo zijn geweest als
het niet was gaan regenen." "Het begon net weer te regenen voor de
laatste run. Om dan als eerste naar buiten te gaan, is gewoon niet
de juiste keuze. Vandaag had ik meer moeite om de beste beslissing
te nemen. Maar dat is achteraf gezien, en op dat moment was het
geen verkeerde beslissing. En ik wilde als eerste naar buiten."
'Een van de moeilijkste bochten' Dan gaat Norris verder over de
verraderlijke omstandigheden in Baku. "Het was echt ongelooflijk.
Ik zou willen dat iedereen begreep hoe moeilijk het was met die
wind, want de helft van de crashes die je zag, was waarschijnlijk
te wijten aan de wind, maar niet allemaal." "Sommigen remden te
laat en probeerden iets te behalen dat er niet was, maar bocht 4
voelde als een van de moeilijkste bochten die ik ooit in mijn leven
heb gereden. De wind waaide met zo'n 50 kilometer per uur in de
rug, en de volgende ronde kon het 10 kilometer per uur zijn. Dan
denk je: 'Oh, ik kan sneller gaan', en dan zit je in de muur, dus
het is heel moeilijk." "Daarom wil je een auto die consistent is en
fouten vergeeft, en misschien hadden we daar gewoon een beetje
moeite mee", zegt Norris tot slot.

Top Headlines

Oudere Top Headlines