Leclerc zwaar gefrustreerd door flinke klapper: "Er klopt iets niet"
Charles Leclerc was met recht de koning van het stratencircuit in
Azerbeidzjan, als het tenminste op polepositions aankomt. De
Ferrari-coureur was al vier jaar op rij ongeslagen, maar kwam nu in
de muur terecht. Leclerc verkeek zich in Q3 in bocht vijftien en
kon gedesillusioneerd uitstappen. Hij is flink pissig na afloop.
"Uiteraard ben ik gefrustreerd, want dit is normaal gesproken een
circuit waar ik van geniet en waar alles vrij natuurlijk gaat",
stelt Leclerc tegenover onder meer RacingNews365. "Dit weekend is
echter compleet het tegenovergestelde. Ik heb enorm geworsteld om
de limiet van de auto te vinden en het juiste gevoel te krijgen."
Leclerc had dan ook weinig van de kwalificatie verwacht. "Ik wist
al dat het in de kwalificatie een lastig verhaal zou worden. We
hebben de auto flink aangepast voorafgaand aan de sessie, en dat
voelde gelukkig wel een stuk beter aan. Q1 en al mijn ronden op de
soft voelden veel beter. Daarna ging ik op de mediums, die we
hadden bewaard omdat we dachten dat dit de beste band zou zijn."
Maar dat werd een drama. "Met deze temperaturen was het voor mij
gewoon onmogelijk om die banden op temperatuur te krijgen.
Moeilijke omstandigheden of niet, ik denk niet dat dát de reden is.
We kwamen simpelweg veel snelheid tekort op de mediums. Ik verloor
waarschijnlijk al zeven of acht tienden voordat ik überhaupt die
fout maakte, terwijl ik alles gaf. Er klopt gewoon iets niet. Dat
gaan we nu verder onderzoeken.”
Azerbeidzjan, als het tenminste op polepositions aankomt. De
Ferrari-coureur was al vier jaar op rij ongeslagen, maar kwam nu in
de muur terecht. Leclerc verkeek zich in Q3 in bocht vijftien en
kon gedesillusioneerd uitstappen. Hij is flink pissig na afloop.
"Uiteraard ben ik gefrustreerd, want dit is normaal gesproken een
circuit waar ik van geniet en waar alles vrij natuurlijk gaat",
stelt Leclerc tegenover onder meer RacingNews365. "Dit weekend is
echter compleet het tegenovergestelde. Ik heb enorm geworsteld om
de limiet van de auto te vinden en het juiste gevoel te krijgen."
Leclerc had dan ook weinig van de kwalificatie verwacht. "Ik wist
al dat het in de kwalificatie een lastig verhaal zou worden. We
hebben de auto flink aangepast voorafgaand aan de sessie, en dat
voelde gelukkig wel een stuk beter aan. Q1 en al mijn ronden op de
soft voelden veel beter. Daarna ging ik op de mediums, die we
hadden bewaard omdat we dachten dat dit de beste band zou zijn."
Maar dat werd een drama. "Met deze temperaturen was het voor mij
gewoon onmogelijk om die banden op temperatuur te krijgen.
Moeilijke omstandigheden of niet, ik denk niet dat dát de reden is.
We kwamen simpelweg veel snelheid tekort op de mediums. Ik verloor
waarschijnlijk al zeven of acht tienden voordat ik überhaupt die
fout maakte, terwijl ik alles gaf. Er klopt gewoon iets niet. Dat
gaan we nu verder onderzoeken.”