Marko reageert geheimzinnig op Red Bull-uitspraak Stella
De ommekeer van Red Bull is toch vrij bijzonder te noemen. Max
Verstappen werd in Zandvoort nog volledig weggereden door McLaren,
waarna hij in Italië en Azerbeidzjan zeer soeverein de zege pakte.
McLaren-teambaas Andrea Stella maakt zich dan ook zorgen over de
titelstrijd, al staat Verstappen nog wel 69 punten achter. Ook liet
Stella doorschemeren dat Red Bull nu misschien wel de snelste auto
heeft. Red Bull bracht een vloerupdate mee naar Italië en sindsdien
gaat het veel beter. Helmut Marko ontkent de woorden van Stella
niet per se. "Hij liegt niet, zou ik zeggen", vertelt Marko
tegenover ORF . "Maar het is niet alleen maar de vloer. Een
technische expert moet het maar aan een technische expert
vragen..." Pitmuur Marko reageert dus zeer geheimzinnig over wat er
nu zoveel beter gaat bij Red Bull. Hij beaamt dat het weekend in
Baku eigenlijk zeer soepel verliep. "Max had het vooraan volledig
onder controle. Ook onze pitmuur werkte heel nauwkeurig,
bijvoorbeeld wat betreft hoeveel gas we moesten geven zodat Yuki
Tsunoda voor Liam Lawson terechtkwam na zijn pitstop." "Dat lukte
ook, al haalde Lawson hem daarna in. De gevechten waren goed en
eerlijk. Daarnaast is het ons gelukt om vier auto’s in de top tien
te krijgen." Marko stipt de prioriteit van Red Bull aan. "Het
eerste doel in het constructeurskampioenschap is nu om dichter bij
Mercedes en Ferrari te komen, of ze zelfs in te halen. Bovendien
richten we ons natuurlijk op Singapore. We zullen zien hoe het daar
gaat, en dan kunnen we verder plannen maken."
Verstappen werd in Zandvoort nog volledig weggereden door McLaren,
waarna hij in Italië en Azerbeidzjan zeer soeverein de zege pakte.
McLaren-teambaas Andrea Stella maakt zich dan ook zorgen over de
titelstrijd, al staat Verstappen nog wel 69 punten achter. Ook liet
Stella doorschemeren dat Red Bull nu misschien wel de snelste auto
heeft. Red Bull bracht een vloerupdate mee naar Italië en sindsdien
gaat het veel beter. Helmut Marko ontkent de woorden van Stella
niet per se. "Hij liegt niet, zou ik zeggen", vertelt Marko
tegenover ORF . "Maar het is niet alleen maar de vloer. Een
technische expert moet het maar aan een technische expert
vragen..." Pitmuur Marko reageert dus zeer geheimzinnig over wat er
nu zoveel beter gaat bij Red Bull. Hij beaamt dat het weekend in
Baku eigenlijk zeer soepel verliep. "Max had het vooraan volledig
onder controle. Ook onze pitmuur werkte heel nauwkeurig,
bijvoorbeeld wat betreft hoeveel gas we moesten geven zodat Yuki
Tsunoda voor Liam Lawson terechtkwam na zijn pitstop." "Dat lukte
ook, al haalde Lawson hem daarna in. De gevechten waren goed en
eerlijk. Daarnaast is het ons gelukt om vier auto’s in de top tien
te krijgen." Marko stipt de prioriteit van Red Bull aan. "Het
eerste doel in het constructeurskampioenschap is nu om dichter bij
Mercedes en Ferrari te komen, of ze zelfs in te halen. Bovendien
richten we ons natuurlijk op Singapore. We zullen zien hoe het daar
gaat, en dan kunnen we verder plannen maken."