Wheatley geniet van masterclass Verstappen: "De beste kwam weer bovendrijven!"
Zes rode vlaggen en een gehusselde top tien, dat waren de
opbrengsten van een kwalificatie waarin de wind zich liet gelden.
WK-leider Oscar Piastri en viervoudig polesitter in Baku, Charles
Leclerc, hielden in de dying moments van de zaterdagsessie hun
bolides niet binnen de lijntjes. Wie dat wél deed, was Max
Verstappen. De Nederlander leverde op het moment suprême een
vlekkeloze ronde af en legde daarmee de basis voor zijn overwinning
een dag later. Verstappen was ook een dag later heer en meester in
de straten van de Azerbeidzjaanse hoofdstad. Na een goede start op
harde banden reed de Nederlander weg van zijn directe
achtervolgers, waarna hij met een ruime marge de race wist te
winnen. In de achtergrond kwamen de Ferrari's niet verder dan een
zevende en achtste plaats en crashte Piastri in ronde één, terwijl
Norris bleef steken op plaats zeven. Voor Sauber-teambaas en
voormalig Red Bull-werknemer Jonathan Wheatley liet het afgelopen
raceweekend weer zien uit welk hout Verstappen gesneden is: het
juiste. "Max is altijd, hoe zeg je dat ook alweer... de beste komt
vanzelf bovendrijven. Ik keek naar zijn onboards tijdens de
kwalificatie. Het zag er geen moment naar uit alsof hij de muur in
zou gaan", zo begint Wheatley tegenover diverse media, waaronder
RacingNews365. Het Autodromo Nazionale Monza en het Baku City
Circuit waren dan wel twee banen die goed pasten bij de
karakteristieken van de RB21. Dat neemt volgens Wheatley niet weg
dat op de momenten dat hij kansrijk is, de viervoudig
wereldkampioen ook zo snel is als hij kan zijn: "Hij weet precies
hoe hij het maximale uit die auto moet halen." "Misschien zijn dit
wel twee circuits die zijn auto echt goed liggen. Maar ik geniet er
al sinds, ik denk 2014, voortdurend van om hem te zien racen. En
het weekend in Baku was daar opnieuw een voorbeeld daarvan. Het was
een masterclass." Dankzij de overwinning van Verstappen en de 25
punten die daar bij horen, is de Nederlander weet een flinke stap
dichter bij de McLarens is het wereldkampioenschap gekomen. Het
verschil bedroeg voor de GP van Italië nog 104 punten. Nu, twee
races later, is het gat teruggebracht naar 69 punten. Met nog zeven
races te gaan in een vijfde wereldtitel in 2025 nog altijd
onwaarschijnlijk, maar ook niet meer onmogelijk.
opbrengsten van een kwalificatie waarin de wind zich liet gelden.
WK-leider Oscar Piastri en viervoudig polesitter in Baku, Charles
Leclerc, hielden in de dying moments van de zaterdagsessie hun
bolides niet binnen de lijntjes. Wie dat wél deed, was Max
Verstappen. De Nederlander leverde op het moment suprême een
vlekkeloze ronde af en legde daarmee de basis voor zijn overwinning
een dag later. Verstappen was ook een dag later heer en meester in
de straten van de Azerbeidzjaanse hoofdstad. Na een goede start op
harde banden reed de Nederlander weg van zijn directe
achtervolgers, waarna hij met een ruime marge de race wist te
winnen. In de achtergrond kwamen de Ferrari's niet verder dan een
zevende en achtste plaats en crashte Piastri in ronde één, terwijl
Norris bleef steken op plaats zeven. Voor Sauber-teambaas en
voormalig Red Bull-werknemer Jonathan Wheatley liet het afgelopen
raceweekend weer zien uit welk hout Verstappen gesneden is: het
juiste. "Max is altijd, hoe zeg je dat ook alweer... de beste komt
vanzelf bovendrijven. Ik keek naar zijn onboards tijdens de
kwalificatie. Het zag er geen moment naar uit alsof hij de muur in
zou gaan", zo begint Wheatley tegenover diverse media, waaronder
RacingNews365. Het Autodromo Nazionale Monza en het Baku City
Circuit waren dan wel twee banen die goed pasten bij de
karakteristieken van de RB21. Dat neemt volgens Wheatley niet weg
dat op de momenten dat hij kansrijk is, de viervoudig
wereldkampioen ook zo snel is als hij kan zijn: "Hij weet precies
hoe hij het maximale uit die auto moet halen." "Misschien zijn dit
wel twee circuits die zijn auto echt goed liggen. Maar ik geniet er
al sinds, ik denk 2014, voortdurend van om hem te zien racen. En
het weekend in Baku was daar opnieuw een voorbeeld daarvan. Het was
een masterclass." Dankzij de overwinning van Verstappen en de 25
punten die daar bij horen, is de Nederlander weet een flinke stap
dichter bij de McLarens is het wereldkampioenschap gekomen. Het
verschil bedroeg voor de GP van Italië nog 104 punten. Nu, twee
races later, is het gat teruggebracht naar 69 punten. Met nog zeven
races te gaan in een vijfde wereldtitel in 2025 nog altijd
onwaarschijnlijk, maar ook niet meer onmogelijk.