Bleekemolen verwacht vuurwerk van Verstappen na kwalificatie: "Heb genoeg gezien"
RacingNews365 spreekt vlak na de kwalificatie met Jeroen
Bleekemolen, juist als hij op weg is om later vandaag live verslag
te doen van de NLS-race van Max Verstappen en teamgenoot Chris
Lulham. Verstappen stuurde voor die race zijn Ferrari 296 GT3 naar
de derde startplaats. Maar dat weerspiegelt volgens Bleekemolen
niet de ware verhoudingen. "Hij had veel verkeer in sector drie,
waarna hij in sector 4 weer gewoon de snelste was. Hij had pech en
in dit geval ook écht pech. Er zaten twee auto's samen voor hem en
die hielden elkaar dus op", aldus de Nordschleife-legende,
voormalig winnaar van de 24-uursrace aldaar. Officieel baanrecord?
Het viel hem op dat men wat vroeg uitkwam voor de laatste getimede
ronde, een gemiste kans wellicht gezien de opdrogende baan? "Hij
begon eigenlijk twee minuten te vroeg aan zijn laatste ronde. Dan
kun je zeggen 'wat is nou twee minuten?', maar de baan droogde op.
Hij had eigenlijk moeten wachten, of een extra rondje van het
GP-circuit moeten rijden, dat kan en mag. Zo'n rondje duurt één
minuut nog wat." "Als hij op die manier nog een keer aan had kunnen
zetten, had hij zomaar de poleposition kunnen pakken. Je ziet
namelijk dat de snelheid gewoon bizar goed is. Ik weet niet hoe
goed zijn teamgenoot (Chris Lulham, red.) gaat zijn, maar ik denk
dat Max heel lang gaat rijden." En dan tovert Bleekemolen nóg een
voorspelling uit de hoge hoed: "Ik voorspel je dat hij na die
eerste stint gewoon op kop rijdt. En als hij in die eerste twee
ronden niet klem zit achter de Aston Martin of Audi voor hem, rijdt
hij ook zomaar een baanrecord."
Bleekemolen, juist als hij op weg is om later vandaag live verslag
te doen van de NLS-race van Max Verstappen en teamgenoot Chris
Lulham. Verstappen stuurde voor die race zijn Ferrari 296 GT3 naar
de derde startplaats. Maar dat weerspiegelt volgens Bleekemolen
niet de ware verhoudingen. "Hij had veel verkeer in sector drie,
waarna hij in sector 4 weer gewoon de snelste was. Hij had pech en
in dit geval ook écht pech. Er zaten twee auto's samen voor hem en
die hielden elkaar dus op", aldus de Nordschleife-legende,
voormalig winnaar van de 24-uursrace aldaar. Officieel baanrecord?
Het viel hem op dat men wat vroeg uitkwam voor de laatste getimede
ronde, een gemiste kans wellicht gezien de opdrogende baan? "Hij
begon eigenlijk twee minuten te vroeg aan zijn laatste ronde. Dan
kun je zeggen 'wat is nou twee minuten?', maar de baan droogde op.
Hij had eigenlijk moeten wachten, of een extra rondje van het
GP-circuit moeten rijden, dat kan en mag. Zo'n rondje duurt één
minuut nog wat." "Als hij op die manier nog een keer aan had kunnen
zetten, had hij zomaar de poleposition kunnen pakken. Je ziet
namelijk dat de snelheid gewoon bizar goed is. Ik weet niet hoe
goed zijn teamgenoot (Chris Lulham, red.) gaat zijn, maar ik denk
dat Max heel lang gaat rijden." En dan tovert Bleekemolen nóg een
voorspelling uit de hoge hoed: "Ik voorspel je dat hij na die
eerste stint gewoon op kop rijdt. En als hij in die eerste twee
ronden niet klem zit achter de Aston Martin of Audi voor hem, rijdt
hij ook zomaar een baanrecord."