Verstappen mobiliseert miljoenen fans, aandacht vermenigvuldigt zich tot recordhoogten

Officiële cijfers over het kijkersaantal van de diverse online
streams en uitzendingen op tv of via streamingsdiensten zijn nog
niet voorhanden, maar een blik op Youtube maakt duidelijk hoeveel
fans Max Verstappen met zijn optreden op de Nordschleife virtueel
op de been brengt. Twee weken geleden al stemden mensen massaal af
op de diverse streams om Verstappen aan het werk te zien, toen nog
in een teruggeschroefde Porsche Cayman GT4 in een poging zijn
licentie voor de Nordschleife te behalen. Het gecombineerde totaal
kwam toen al uit op tientallen miljoenen views. De verwachting is
dat dat totaal na dit weekend nog veel hoger uitkomt, tot ongekende
recordhoogten. Neem nou het Youtube-kanaal Auto Addiction, dat
gerechtigd is de races live te streamen, als voorbeeld. De
Duitstalige stream trok 34 keer zoveel kijkers als bij de laatste
race zonder Max Verstappen, terwijl de Engelstalige stream zelfs 45
keer zoveel bezoekers trok. Alleen al via dat kanaal stemde
gecombineerd 3,7 miljoen mensen af op de verrichtingen van de in
Red Bull-kleuren gehulde Ferrari 296 GT3. Max Verstappen vestigt de
spotlights op een klasse die voorheen wat minder opgemerkt werd. En
dus zal en kan de organisatie alleen maar hopen dat Verstappen
vaker acte de présence zal geven, maar hij liet na de race al
doorschemeren dat dat volgend jaar zeker de bedoeling is.

Top Headlines

Oudere Top Headlines