Extreme uitdaging Singapore weinig subtiel uitgelegd: "Dan ben je bijna dood"

Er spelen de nodige factoren mee die de Formule 1 Grand Prix van
Singapore tot een zware beproeving maken. Door de relatief lage
gemiddelde rondetijden duurt de race lang, waarbij er ook nog eens
een grote kans is op safety cars. Een stratencircuit vereist
bovendien nog meer concentratie dan op op een regulier circuit,
want elk kleinste foutje wordt onherroepelijk afgestraft.  Maar wat
toch echt het zwaarste weegt, zijn de omstandigheden. De combinatie
van hoge temperaturen en hoge luchtvochtigheid maakt het ‘killing’
— naar verluidt bijna letterlijk volgens voormalig F1-coureur
Giancarlo Fisichella. "Voor zover ik me kan herinneren, waren
Singapore en Maleisië de zwaarste races fysiek en mentaal. Omgaan
met de vochtigheid en de hitte is zwaar."  "Het is zo warm in
Singapore en de race duurt meestal langer dan één uur en vijftig
minuten. Wanneer je aan het einde van de race bent, ben je bijna
dood." "Het zal belangrijk zijn om veel te drinken om in goede
conditie te blijven. Dat is de sleutel, maar alle huidige coureurs
zijn fit genoeg om daarmee om te gaan."

Top Headlines

Oudere Top Headlines