FIA voert wijziging door op circuit GP Singapore
De snelheid in de pitstraat lag vorig jaar tijdens bepaalde GP's
nog op 60 kilometer per uur, zoals in Zandvoort en Singapore. Daar
reden de coureurs langzamer dan normaal, aangezien de gebruikelijke
snelheid 80 kilometer per uur is. Eerder dit jaar werd al duidelijk
dat de FIA wilde ingrijpen in Zandvoort en Singapore, en dat
gebeurde ook daadwerkelijk tijdens de GP van Nederland eind
augustus. Ook tijdens de race in Singapore is dus besloten dat de
snelheid omhoog gaat. Net als op Zandvoort geldt dat de snelheid
met 20 kilometer per uur omhoog gaat, om zo de strategie van een
extra dimensie te kunnen voorzien. Pirelli bracht het besluit van
de internationale autosportfederatie naar buiten. "Er zijn vier
DRS-zones, maar inhalen is over het algemeen een zeldzaamheid. De
verhoging van de snelheidslimiet in de pitstraat van 60 naar 80
kilometer per uur zou een aanzienlijk effect moeten hebben op de
strategie, waarbij een eenstopper bijna verplicht is." Daarbij
wijst de bandenleverancier ook op het feit dat er neutralisaties
plaats kunnen vinden en dat het weer ook een significante rol kan
spelen. Door eventuele regen kan het rubber worden weggespoeld,
waardoor de baan weer groen wordt en de prestaties van de banden
worden beïnvloed. Pirelli neemt overigens de C3 als harde band mee,
met de C4 en C5 als respectievelijk de medium en zachte band.
Daarmee zijn er geen wijzigingen aangebracht ten opzichte van vorig
jaar. De bandenleverancier geeft aan dat de mediums en de hards bij
uitstek de compounds zijn voor de race, al kan de zachte band ook
niet worden uitgesloten; als een coureur optimaal gebruik wil maken
van de extra grip bij de start, of als er tegen het einde van de
race een safety car-periode is.
nog op 60 kilometer per uur, zoals in Zandvoort en Singapore. Daar
reden de coureurs langzamer dan normaal, aangezien de gebruikelijke
snelheid 80 kilometer per uur is. Eerder dit jaar werd al duidelijk
dat de FIA wilde ingrijpen in Zandvoort en Singapore, en dat
gebeurde ook daadwerkelijk tijdens de GP van Nederland eind
augustus. Ook tijdens de race in Singapore is dus besloten dat de
snelheid omhoog gaat. Net als op Zandvoort geldt dat de snelheid
met 20 kilometer per uur omhoog gaat, om zo de strategie van een
extra dimensie te kunnen voorzien. Pirelli bracht het besluit van
de internationale autosportfederatie naar buiten. "Er zijn vier
DRS-zones, maar inhalen is over het algemeen een zeldzaamheid. De
verhoging van de snelheidslimiet in de pitstraat van 60 naar 80
kilometer per uur zou een aanzienlijk effect moeten hebben op de
strategie, waarbij een eenstopper bijna verplicht is." Daarbij
wijst de bandenleverancier ook op het feit dat er neutralisaties
plaats kunnen vinden en dat het weer ook een significante rol kan
spelen. Door eventuele regen kan het rubber worden weggespoeld,
waardoor de baan weer groen wordt en de prestaties van de banden
worden beïnvloed. Pirelli neemt overigens de C3 als harde band mee,
met de C4 en C5 als respectievelijk de medium en zachte band.
Daarmee zijn er geen wijzigingen aangebracht ten opzichte van vorig
jaar. De bandenleverancier geeft aan dat de mediums en de hards bij
uitstek de compounds zijn voor de race, al kan de zachte band ook
niet worden uitgesloten; als een coureur optimaal gebruik wil maken
van de extra grip bij de start, of als er tegen het einde van de
race een safety car-periode is.