Bearman zet GT3-teamgenoot Verstappen in het zonnetje

Max Verstappen en Chris Lulham namen afgelopen weekend deel aan de
57e ADAC Barbarossapreis, de negende ronde van de Nürburgring
Langstrecken-Serie (NLS). Nadat Verstappen de #31 Ferrari 296 GT3
op de derde plaats had neergezet tijdens de kwalificatie, wist de
Nederlander al bij de start de koppositie te pakken. Na twee uur
was het verschil al ruim een minuut naar de nummer twee.  Chris
Lulham wist deze voorsprong vast te houden, ondanks een aantal
ongunstige code-60-momenten. Uiteindelijk kwam de Brit 24,4
seconden eerder over de streep dan de naaste belager. Het overgrote
deel van de aandacht ging vanzelfsprekend uit naar Verstappen, maar
Ollie Bearman wil de invloed van de 22-jarige Lulham niet
onderschatten.  In gesprek met diverse media, waaronder
RacingNews365, wordt Bearman gevraagd over Verstappens GT-avontuur.
De Brit verlegt al snel de aandacht richting Lulham: "Ik ken hem al
vanuit mijn karttijd toen ik een jaar of zeven, acht was. Hij was
altijd ontzettend snel, echt heel goed. Toen is hij gaan simracen
en daar is hij de beste van de wereld in geworden." "Nu rijdt hij
rond in de GT World Challenge. Maar dat hij mag rijden met
Verstappen op de Nordschleife, dat moet een waanzinnige ervaring
voor hem zijn. Ik ben zelf een groot fan van Max en het was heel
leuk om ze te zien rijden."   Nuttig Bearman geeft daarnaast aan
dat hij de GT-wagens zelf ook graag een kans geeft. "Ik hou ervan
om in zulke wagens te rijden. Het is ook heel nuttig om te doen. De
bochten zijn bijvoorbeeld twee tot drie keer zo lang, dus het geeft
je meer tijd om je te focussen op je rijtechnieken." "Hetzelfde
geldt voor het remmen. In een F1-wagen is de remzone ongeveer een
halve seconde lang. Het is daarom heel lastig om een goed gevoel in
het remmen te krijgen. Op het moment dat je klaar bent met remmen,
moet je ook direct insturen. Bij een GT-wagen kan je dat echt
oefenen. En een paar van de beste coureurs ter wereld rijden in
GT-wagens. Dat is echt cool." Als Bearman een keuze zou mogen maken
op welk circuit hij een GT-auto wil besturen, dan zou hij het
liefste Verstappen en Lulham achterna gaan: "Ik heb al behoorlijk
wat rondes in de sim op de Nordschleife gereden. Ik ben echt
gefascineerd door de lengte van de baan en alles eromheen. Ik zou
daar in de toekomst zeker wel willen rijden."

Top Headlines

Oudere Top Headlines