Verstappen nestelt zich vóór McLaren, maar achter verrassende koploper
De coureurs wilden direct de nog vuile baan verkennen, en al snel
reden alle twintig auto's op de baan. Dat aantal was een ronde
later negentien, want Alexander Albon moest direct weer naar binnen
komen, omdat zijn achterremmen in brand stonden. Na wat onderzoek,
bleek het om een hardwareprobleem. Die was hardnekkig genoeg om
Albon de gehele sessie binnen te houden, waardoor hij kostbare
trainingstijd mist. Max Verstappen begon de sessie goed met een
aantal snelste rondes, maar de rondetijden duikelden beetje bij
beetje naar beneden, met regelmatig een nieuwe nummer één.
Halverwege de sessie was het Fernando Alonso die verrassend genoeg
bovenaan de tijdenlijst stond. Dat deed hij wel op mediums, terwijl
de rest of de harde compound reed. Lando Norris, Max Verstappen,
Isack Hadjar en Charles Leclerc zaten allemaal binnen een tiende
van elkaar. Wat daarnaast opviel was het geringe aantal fouten
tijdens het begin van de sessie. Zeker in de eerste vrije training
zijn de omstandigheden vaak lastig. Toch hielden de coureurs hun
bolides netjes tussen de lijntjes. Alleen Pierre Gasly schoot een
keer rechtdoor de escape road in, maar ook hij kon gewoon zijn weg
vervolgen. De harde band werd door de meeste coureurs na een minuut
of 35 ingewisseld voor de zachte band, waardoor de rondetijden nog
verder naar beneden doken. Het was Charles Leclerc die een eerste
tik uitdeelde. De Monegask ging in zijn eerste vliegende ronde
bijna een halve seconde sneller dan wie dan ook. Verstappen gaf op
zijn beurt een tiende toe op Norris. Carlos Sainz wist zich tussen
de toppers te mengen, en dat op de medium band. Tien minuten voor
het einde van de sessie was het ineens Alonso die wederom naar de
snelste tijd ging, deze keer op de zachte band. Verstappen nestelde
zich op zijn beurt voor Norris en Piastri. Net als de afgelopen
GP-weekenden, zaten de Ferrari's er ook op de straten van Singapore
goed bij, met Leclerc op P2 en Hamilton op P4. Toen de klok op nul
stond, was het Alonso die nog altijd bovenaan de tijdenlijst
pronkte, gevolgd door Leclerc en Verstappen. Goed nieuws dus voor
de Nederlander, die Piastri (P5) en Norris (P6) achter zich ziet
staan. De opvallende afwezigen in de top 10 zijn beide Mercedessen.
George Russell kwam niet verder dan de elfde plaats. Kimi Antonelli
moest het doen met P14. Yuki Tsunoda deed het aardig met P9, maar
moest Hadjar en Sainz voor zich dulden.
reden alle twintig auto's op de baan. Dat aantal was een ronde
later negentien, want Alexander Albon moest direct weer naar binnen
komen, omdat zijn achterremmen in brand stonden. Na wat onderzoek,
bleek het om een hardwareprobleem. Die was hardnekkig genoeg om
Albon de gehele sessie binnen te houden, waardoor hij kostbare
trainingstijd mist. Max Verstappen begon de sessie goed met een
aantal snelste rondes, maar de rondetijden duikelden beetje bij
beetje naar beneden, met regelmatig een nieuwe nummer één.
Halverwege de sessie was het Fernando Alonso die verrassend genoeg
bovenaan de tijdenlijst stond. Dat deed hij wel op mediums, terwijl
de rest of de harde compound reed. Lando Norris, Max Verstappen,
Isack Hadjar en Charles Leclerc zaten allemaal binnen een tiende
van elkaar. Wat daarnaast opviel was het geringe aantal fouten
tijdens het begin van de sessie. Zeker in de eerste vrije training
zijn de omstandigheden vaak lastig. Toch hielden de coureurs hun
bolides netjes tussen de lijntjes. Alleen Pierre Gasly schoot een
keer rechtdoor de escape road in, maar ook hij kon gewoon zijn weg
vervolgen. De harde band werd door de meeste coureurs na een minuut
of 35 ingewisseld voor de zachte band, waardoor de rondetijden nog
verder naar beneden doken. Het was Charles Leclerc die een eerste
tik uitdeelde. De Monegask ging in zijn eerste vliegende ronde
bijna een halve seconde sneller dan wie dan ook. Verstappen gaf op
zijn beurt een tiende toe op Norris. Carlos Sainz wist zich tussen
de toppers te mengen, en dat op de medium band. Tien minuten voor
het einde van de sessie was het ineens Alonso die wederom naar de
snelste tijd ging, deze keer op de zachte band. Verstappen nestelde
zich op zijn beurt voor Norris en Piastri. Net als de afgelopen
GP-weekenden, zaten de Ferrari's er ook op de straten van Singapore
goed bij, met Leclerc op P2 en Hamilton op P4. Toen de klok op nul
stond, was het Alonso die nog altijd bovenaan de tijdenlijst
pronkte, gevolgd door Leclerc en Verstappen. Goed nieuws dus voor
de Nederlander, die Piastri (P5) en Norris (P6) achter zich ziet
staan. De opvallende afwezigen in de top 10 zijn beide Mercedessen.
George Russell kwam niet verder dan de elfde plaats. Kimi Antonelli
moest het doen met P14. Yuki Tsunoda deed het aardig met P9, maar
moest Hadjar en Sainz voor zich dulden.
