Verstappen geeft visitekaartje af in Singapore, Red Bull-collega blinkt uit
De tweede vrije training is het moment waarop voor het eerst de
rode vlag wordt uitgehangen in Singapore. Aanleiding is een doffe
klap in de Tec Pro barrières van George Russell. Hij rijdt de neus
en ophanging kapot, maar kan nog wel de weg terug vinden naar de
pits. Op dat moment zijn het de twee McLarens die bovenaan staan,
gevolgd door Lewis Hamilton. Max Verstappen staat dan zesde, hij
heeft dan enkel op de medium banden gereden. Als de sessie hervat
wordt, voorzien de teams hun coureurs massaal van zachte banden.
Lang duurt het niet, want het is Liam Lawson die de muur in de
laatste sector zijwaarts raakt, waardoor ook hij terug moet
strompelen naar de pits, maar daar nooit aankomt. Hij valt stil in
de ingang van de pitstraat en dus volgt een nieuwe code rood. En zo
blijft er nog maar heel weinig trainingstijd over, 15 minuten om
precies te zijn. En ook die herstart verloopt nauwelijks soepel.
Als Lando Norris weg rijdt bij zijn pitbox wordt ook Charles
Leclerc op pad gestuurd en die beukt Norris de pitmuur in.
Natuurlijk wordt het meteen onderzocht door de stewards onder het
mom van unsafe release . Isack Hadjar is dan heel even de snelste
op dat verse rode rubber, maar daarna volgen achtereenvolgens
Fernando Alonso en Max Verstappen, waarbij de Nederlander twee
honderdsten sneller is dan de Spanjaard. Enkele minuten later is
het toch weer Oscar Piastri die namens de oranje brigade het
initiatief overneemt. En daarmee is de top drie van de sessie
bepaald. Zo doet Verstappen eigenlijk hele goede zaken in een
behoorlijk chaotische sessie vol touches en op en circuit waarvan
het nog maar zeer de vraag was of de Red Bull ook daar goed kon
gaan.
rode vlag wordt uitgehangen in Singapore. Aanleiding is een doffe
klap in de Tec Pro barrières van George Russell. Hij rijdt de neus
en ophanging kapot, maar kan nog wel de weg terug vinden naar de
pits. Op dat moment zijn het de twee McLarens die bovenaan staan,
gevolgd door Lewis Hamilton. Max Verstappen staat dan zesde, hij
heeft dan enkel op de medium banden gereden. Als de sessie hervat
wordt, voorzien de teams hun coureurs massaal van zachte banden.
Lang duurt het niet, want het is Liam Lawson die de muur in de
laatste sector zijwaarts raakt, waardoor ook hij terug moet
strompelen naar de pits, maar daar nooit aankomt. Hij valt stil in
de ingang van de pitstraat en dus volgt een nieuwe code rood. En zo
blijft er nog maar heel weinig trainingstijd over, 15 minuten om
precies te zijn. En ook die herstart verloopt nauwelijks soepel.
Als Lando Norris weg rijdt bij zijn pitbox wordt ook Charles
Leclerc op pad gestuurd en die beukt Norris de pitmuur in.
Natuurlijk wordt het meteen onderzocht door de stewards onder het
mom van unsafe release . Isack Hadjar is dan heel even de snelste
op dat verse rode rubber, maar daarna volgen achtereenvolgens
Fernando Alonso en Max Verstappen, waarbij de Nederlander twee
honderdsten sneller is dan de Spanjaard. Enkele minuten later is
het toch weer Oscar Piastri die namens de oranje brigade het
initiatief overneemt. En daarmee is de top drie van de sessie
bepaald. Zo doet Verstappen eigenlijk hele goede zaken in een
behoorlijk chaotische sessie vol touches en op en circuit waarvan
het nog maar zeer de vraag was of de Red Bull ook daar goed kon
gaan.