Verstappen reageert op uitspraken Norris: "Dat zou ik ook zeggen!"
Max Verstappen moest na afloop van de kwalificatie in Singapore
genoegen nemen met P2, maar het ging vooral over een incident
tussen de Nederlander en Lando Norris. Verstappen was niet te
spreken over het feit dat Norris wat in de weg zou hebben gereden,
vooral wat betreft de vuile lucht. Verstappen deelde zijn
frustraties vlak na de sessie, terwijl Norris zich van geen kwaad
bewust was. Als er tegen de viervoudig wereldkampioen wordt gezegd
dat Norris had gezegd dat het wel meeviel, kon hij het niet laten
om te reageren. "Dat zou ik ook zeggen, maar het maakt niet uit.
Het is gebeurd", zo vertelt Verstappen tegenover onder meer
RacingNews365. Heeft Verstappen het idee dat ze wat meer in het
hoofd van McLaren zijn gaan zitten? Norris zei namelijk ook dat Red
Bull altijd wat te klagen heeft. Verstappen richt zich echter meer
op zijn eigen prestaties. "Ik concentreer me gewoon op mezelf. Dat
moment was dan niet ideaal, maar uiteindelijk staan we nog altijd
tweede. En dat is voor ons, op dit circuit en ook op de manier
waarop we tweede staan... We waren enorm competitief, en dat is
natuurlijk heel belangrijk." Ongeschreven regel Maar hoe dicht had
Verstappen bij poleposition kunnen komen? "Het zat er heel dicht
tegenaan. Die eerste ronde van George Russell was heel sterk, maar
de potentie zat er zeker in. Dat zag ik natuurlijk wel op het
stuurtje in de tweede ronde. Maar vooral in Q3: je kunt het je niet
veroorloven dat er een auto heel dicht voor je rijdt, al is het
twee of drie seconden. Iedereen laat overal minimaal acht seconden
vallen. En op een stratencircuit, met zoveel downforce, wil je ook
totaal niemand voor je hebben." Verstappen vervolgt: "Ik weet niet
precies wat daar gebeurde, want het zag er een beetje onnodig uit
om zo langzaam naar binnen te rijden." Daarbij geeft de 28-jarige
Nederlander aan dat hij normaal gesproken wel weet dat er iemand
achter hem rijdt. "Dat wordt je wel verteld, ja. En meestal ga je
dan wel aan de kant." "Je kunt niet zeggen dat hij je ophoudt, want
dat is natuurlijk niet zo, want hij blokkeert je niet. Maar deze
auto's zijn natuurlijk zo gevoelig voor turbulentie en gewoon die
vuile lucht. Dat wil je in de kwalificatie totaal niet. En het is
eigenlijk een beetje een ongeschreven regel dat je dat niet doet,"
zegt Verstappen tot besluit.
genoegen nemen met P2, maar het ging vooral over een incident
tussen de Nederlander en Lando Norris. Verstappen was niet te
spreken over het feit dat Norris wat in de weg zou hebben gereden,
vooral wat betreft de vuile lucht. Verstappen deelde zijn
frustraties vlak na de sessie, terwijl Norris zich van geen kwaad
bewust was. Als er tegen de viervoudig wereldkampioen wordt gezegd
dat Norris had gezegd dat het wel meeviel, kon hij het niet laten
om te reageren. "Dat zou ik ook zeggen, maar het maakt niet uit.
Het is gebeurd", zo vertelt Verstappen tegenover onder meer
RacingNews365. Heeft Verstappen het idee dat ze wat meer in het
hoofd van McLaren zijn gaan zitten? Norris zei namelijk ook dat Red
Bull altijd wat te klagen heeft. Verstappen richt zich echter meer
op zijn eigen prestaties. "Ik concentreer me gewoon op mezelf. Dat
moment was dan niet ideaal, maar uiteindelijk staan we nog altijd
tweede. En dat is voor ons, op dit circuit en ook op de manier
waarop we tweede staan... We waren enorm competitief, en dat is
natuurlijk heel belangrijk." Ongeschreven regel Maar hoe dicht had
Verstappen bij poleposition kunnen komen? "Het zat er heel dicht
tegenaan. Die eerste ronde van George Russell was heel sterk, maar
de potentie zat er zeker in. Dat zag ik natuurlijk wel op het
stuurtje in de tweede ronde. Maar vooral in Q3: je kunt het je niet
veroorloven dat er een auto heel dicht voor je rijdt, al is het
twee of drie seconden. Iedereen laat overal minimaal acht seconden
vallen. En op een stratencircuit, met zoveel downforce, wil je ook
totaal niemand voor je hebben." Verstappen vervolgt: "Ik weet niet
precies wat daar gebeurde, want het zag er een beetje onnodig uit
om zo langzaam naar binnen te rijden." Daarbij geeft de 28-jarige
Nederlander aan dat hij normaal gesproken wel weet dat er iemand
achter hem rijdt. "Dat wordt je wel verteld, ja. En meestal ga je
dan wel aan de kant." "Je kunt niet zeggen dat hij je ophoudt, want
dat is natuurlijk niet zo, want hij blokkeert je niet. Maar deze
auto's zijn natuurlijk zo gevoelig voor turbulentie en gewoon die
vuile lucht. Dat wil je in de kwalificatie totaal niet. En het is
eigenlijk een beetje een ongeschreven regel dat je dat niet doet,"
zegt Verstappen tot besluit.