Verstappen spot nadeel voor GP Singapore: "Dat is niet ideaal"
Max Verstappen kwam als serieuze kanshebber naar voren in de strijd
om poleposition, maar greep uiteindelijk net naast die felbegeerde
startpositie. Nu start hij vanaf P2 en deelt hij de eerste startrij
met polesitter George Russell, die het hele weekend al sterk is en
ongetwijfeld het weekend wil afsluiten met een overwinning.
Verstappen zal echter met hetzelfde doel naar de race toeleven,
vooral nu hij voor het eerst in jaren minder problemen ondervindt
op het stratencircuit in Singapore. "Ik heb natuurlijk wel vaker
tweede gestaan hier. Vorig jaar, en in 2019 ook. Het zat er nu
gewoon heel dicht tegenaan. Dat is wel positief. Ieder jaar, als we
hier naartoe kwamen, waren we gewoon een stuk te langzaam. Vooral
met die nieuwe generatie auto’s", zo legt de Nederlander uit
tegenover Viaplay . Maar wat kan de Red Bull-coureur dan nog
tijdens de race? Hij ziet vooral een nadeel bij de start, aangezien
hij op het vuile deel van de grid moet plaatsnemen. "Het zal een
lange race worden. Ik hoop dat we gewoon een goede start kunnen
hebben, want de binnenkant heeft een stuk minder grip dan de
buitenkant, dat is de ideale lijn. Dus nee, dat is ook niet
ideaal." Verstappen wil dan ook nog niet teveel kwijt over zijn
aanpak voor de race. Inhalen is lastig op het stratencircuit, maar
hoe de Nederlander dat gaat aanpakken, blijft nog even onduidelijk.
"Ik weet het nog niet, we moeten het even afwachten. Ik maak me
daar niet echt druk om", zo legt hij uit in de persconferentie na
de kwalificatie. Wel lijken de teams een andere kant op te kunnen
gaan wat de strategie betreft, nu de maximale snelheid in de
pitstraat iets hoger is dan voorheen. Verstappen ziet daar wel
kansen, al blijft dat ook een kwestie van afwachten. "Ja en nee.
Het hangt echt van de race af. Of er safety cars komen, en wanneer
die dan naar buiten komen. Je moet gewoon op alles voorbereid
zijn."
om poleposition, maar greep uiteindelijk net naast die felbegeerde
startpositie. Nu start hij vanaf P2 en deelt hij de eerste startrij
met polesitter George Russell, die het hele weekend al sterk is en
ongetwijfeld het weekend wil afsluiten met een overwinning.
Verstappen zal echter met hetzelfde doel naar de race toeleven,
vooral nu hij voor het eerst in jaren minder problemen ondervindt
op het stratencircuit in Singapore. "Ik heb natuurlijk wel vaker
tweede gestaan hier. Vorig jaar, en in 2019 ook. Het zat er nu
gewoon heel dicht tegenaan. Dat is wel positief. Ieder jaar, als we
hier naartoe kwamen, waren we gewoon een stuk te langzaam. Vooral
met die nieuwe generatie auto’s", zo legt de Nederlander uit
tegenover Viaplay . Maar wat kan de Red Bull-coureur dan nog
tijdens de race? Hij ziet vooral een nadeel bij de start, aangezien
hij op het vuile deel van de grid moet plaatsnemen. "Het zal een
lange race worden. Ik hoop dat we gewoon een goede start kunnen
hebben, want de binnenkant heeft een stuk minder grip dan de
buitenkant, dat is de ideale lijn. Dus nee, dat is ook niet
ideaal." Verstappen wil dan ook nog niet teveel kwijt over zijn
aanpak voor de race. Inhalen is lastig op het stratencircuit, maar
hoe de Nederlander dat gaat aanpakken, blijft nog even onduidelijk.
"Ik weet het nog niet, we moeten het even afwachten. Ik maak me
daar niet echt druk om", zo legt hij uit in de persconferentie na
de kwalificatie. Wel lijken de teams een andere kant op te kunnen
gaan wat de strategie betreft, nu de maximale snelheid in de
pitstraat iets hoger is dan voorheen. Verstappen ziet daar wel
kansen, al blijft dat ook een kwestie van afwachten. "Ja en nee.
Het hangt echt van de race af. Of er safety cars komen, en wanneer
die dan naar buiten komen. Je moet gewoon op alles voorbereid
zijn."
