Ferrari geeft antwoord: was de veiligheid met Hamilton in het geding?
De achilleshiel van Lewis Hamilton in Singapore waren de remmen:
die gaven in de slotfase helemaal de geest, maar gaven de hele race
lang al problemen: "Die begonnen al oververhit te raken vanaf ronde
twee of drie, dus de hele race moest Lewis rijden volgens het
lift-and-coast-principe", aldus Ferrari-teambaas Fred Vasseur
tegenover onder andere RacingNews365. "Het is voor een coureur niet
makkelijk om op die manier te rijden, want je moet je daar volledig
aan aanpassen. Maar we zagen ook dat als Lewis even wél aanzette de
pace heel behoorlijk was." Hamilton onveilig in de rondte? Maar
uiteindelijk ontplofte de rem linksvoor alsnog in de absolute
slotfase van de race. Hamilton reed door, sneed hier en daar een
chicane af, maar nam de penalty daarvoor op de koop toe. Was de
veiligheid op enig moment in het geding? "Nee", zo verzekert
Vasseur de verzamelde pers: "We pasten onze snelheid aan en het is
ook niet zo dat Lewis als een bezetene aan het pushen was. Dus wat
de veiligheid betreft, bleven we zeker aan de veilige kant. "Het
doel is sowieso om altijd aan de veilige kant te blijven", aldus
Vasseur, die aangeeft de problemen niet aan te hebben zien komen:
"We weten dat als je in Singapore in het volle verkeer rijdt dat
heel slecht is voor de remmen. " "Dat we het niet tot het einde
hebben weten vol te houden, is echter iets wat we niet aan zagen
komen."
die gaven in de slotfase helemaal de geest, maar gaven de hele race
lang al problemen: "Die begonnen al oververhit te raken vanaf ronde
twee of drie, dus de hele race moest Lewis rijden volgens het
lift-and-coast-principe", aldus Ferrari-teambaas Fred Vasseur
tegenover onder andere RacingNews365. "Het is voor een coureur niet
makkelijk om op die manier te rijden, want je moet je daar volledig
aan aanpassen. Maar we zagen ook dat als Lewis even wél aanzette de
pace heel behoorlijk was." Hamilton onveilig in de rondte? Maar
uiteindelijk ontplofte de rem linksvoor alsnog in de absolute
slotfase van de race. Hamilton reed door, sneed hier en daar een
chicane af, maar nam de penalty daarvoor op de koop toe. Was de
veiligheid op enig moment in het geding? "Nee", zo verzekert
Vasseur de verzamelde pers: "We pasten onze snelheid aan en het is
ook niet zo dat Lewis als een bezetene aan het pushen was. Dus wat
de veiligheid betreft, bleven we zeker aan de veilige kant. "Het
doel is sowieso om altijd aan de veilige kant te blijven", aldus
Vasseur, die aangeeft de problemen niet aan te hebben zien komen:
"We weten dat als je in Singapore in het volle verkeer rijdt dat
heel slecht is voor de remmen. " "Dat we het niet tot het einde
hebben weten vol te houden, is echter iets wat we niet aan zagen
komen."
					
				