Red Bull bagatelliseert impact van update Verstappen
Na de zomerstop gaat het ineens crescendo bij Red Bull Racing. Dat
lijkt voornamelijk aan twee factoren te liggen: de vloerupdate die
de Oostenrijkse renstal meenam naar de GP van Italië op Monza, en
de komst van de nieuwe teambaas Laurent Mekies. Diverse mensen
binnen Red Bull, waaronder Helmut Marko en Max Verstappen, hebben
al laten weten dat Mekies veranderingen heeft doorgevoerd ten
opzichte van vroeger. Kan Chief Engineer Paul Monaghan zich daar
ook in vinden? "Wat betreft het feitelijke engineeringproces rond
de auto? Nee, niet echt." "Laurent is vrij open. Je kunt met hem
praten, wat we zeker doen en hij staat open voor ideeën. Hij laat
ons doen wat we in dat opzicht juist achten. Dus nee, voor mij is
er in dat opzicht niet veel veranderd", zo vertelt Monaghan
tegenover onder meer RacingNews365. Red Bull RB21 Dan gaat hij in
op de vloerupdate die Red Bull in Italië meebracht. Leverde die op
wat ervan werd verwacht, of was het toch een beetje een verrassing?
"Wat betreft de verwachtingen, zou ik zeggen dat het resultaat
vrijwel overeenkomt met wat we hadden verwacht. Er was niets dat
ons deed roepen: 'Oh mijn god, kijk eens, dit is zoveel beter dan
we hadden verwacht'. Nee, het gedraagt zich normaal." "Waar we
bovenop zitten, is het complete gedrag van de auto. We hebben
dingen geleerd en hebben dingen ontdekt. De combinatie van het
nieuwe aerodynamische onderdeel of het nieuwe bodywork, plus nog
wat andere dingen... Het is dus een combinatie van veel kleine
veranderingen, en niet slechts één", waarmee hij de impact van de
vloerupdate bagatelliseert. Tot slot zegt Monaghan het volgende.
"We hebben wat snelheid gewonnen. Het is niet enorm. Als je kijkt
naar de rondetijden over een race van 60 ronden, kan het een beetje
intimiderend uitzien, maar bocht voor bocht zijn het echt kleine
marges."
lijkt voornamelijk aan twee factoren te liggen: de vloerupdate die
de Oostenrijkse renstal meenam naar de GP van Italië op Monza, en
de komst van de nieuwe teambaas Laurent Mekies. Diverse mensen
binnen Red Bull, waaronder Helmut Marko en Max Verstappen, hebben
al laten weten dat Mekies veranderingen heeft doorgevoerd ten
opzichte van vroeger. Kan Chief Engineer Paul Monaghan zich daar
ook in vinden? "Wat betreft het feitelijke engineeringproces rond
de auto? Nee, niet echt." "Laurent is vrij open. Je kunt met hem
praten, wat we zeker doen en hij staat open voor ideeën. Hij laat
ons doen wat we in dat opzicht juist achten. Dus nee, voor mij is
er in dat opzicht niet veel veranderd", zo vertelt Monaghan
tegenover onder meer RacingNews365. Red Bull RB21 Dan gaat hij in
op de vloerupdate die Red Bull in Italië meebracht. Leverde die op
wat ervan werd verwacht, of was het toch een beetje een verrassing?
"Wat betreft de verwachtingen, zou ik zeggen dat het resultaat
vrijwel overeenkomt met wat we hadden verwacht. Er was niets dat
ons deed roepen: 'Oh mijn god, kijk eens, dit is zoveel beter dan
we hadden verwacht'. Nee, het gedraagt zich normaal." "Waar we
bovenop zitten, is het complete gedrag van de auto. We hebben
dingen geleerd en hebben dingen ontdekt. De combinatie van het
nieuwe aerodynamische onderdeel of het nieuwe bodywork, plus nog
wat andere dingen... Het is dus een combinatie van veel kleine
veranderingen, en niet slechts één", waarmee hij de impact van de
vloerupdate bagatelliseert. Tot slot zegt Monaghan het volgende.
"We hebben wat snelheid gewonnen. Het is niet enorm. Als je kijkt
naar de rondetijden over een race van 60 ronden, kan het een beetje
intimiderend uitzien, maar bocht voor bocht zijn het echt kleine
marges."
					
				