Hoofdengineer Red Bull met gemengde gevoelens na podium Verstappen: "Tot nu toe vrij matig"
Vooraf waren de verwachtingen niet hooggespannen, maar Max
Verstappen en Red Bull kenden eigenlijk een zeer sterk weekend in
Singapore. Alleen George Russell was zowel in de kwalificatie als
in de race een maatje te groot voor de Nederlander, die knap Lando
Norris achter zich wist te houden. Verstappen kampte weliswaar met
enkele problemen, maar kwam toch als tweede over de streep. Toch
blijft hoofdengineer Paul Monaghan met gemengde gevoelens achter na
het GP-weekend in Singapore. De Brit laat weten dat er mogelijk
meer in had gezeten, maar benadrukt tegelijkertijd dat Red Bull
tevreden mag zijn met de prestaties van de RB21. "Het zou
ontzettend respectloos zijn tegenover alle andere teams in de
paddock als ik nu zou zeggen dat we volledig ontevreden zijn",
vertelt Monaghan in de podcast The Inside Track . "We hebben
misschien een mogelijke overwinning laten liggen, maar we hadden
misschien ook de auto kunnen verbeteren." Gemengde gevoelens
Monaghan vindt dat echter niet de doorslaggevende factor. "Dat
geldt natuurlijk ook voor Mercedes; zij hadden achteraf gezien ook
verbeteringen kunnen doorvoeren. Hetzelfde geldt voor McLaren; ook
zij hadden, met de kennis van nu, hun auto kunnen verbeteren." Bij
Red Bull heersen er dus gemengde gevoelens. "De laatste keer dat we
op een circuit met veel downforce reden was in Zandvoort, en tot nu
toe waren we, als ik het me goed herinner, vrij matig. Zonder de
safety cars was het gat toen pijnlijk groot geweest." "Dus om in
Singapore competitief te zijn, mee te doen om de poleposition,
tweede te worden, wat problemen in de race te hebben, en Lando
achter je te houden terwijl ik vanaf de slechtere kant van de grid
startte. Ja, teleurgesteld, maar toch ook tevreden", sluit Monaghan
af.
Verstappen en Red Bull kenden eigenlijk een zeer sterk weekend in
Singapore. Alleen George Russell was zowel in de kwalificatie als
in de race een maatje te groot voor de Nederlander, die knap Lando
Norris achter zich wist te houden. Verstappen kampte weliswaar met
enkele problemen, maar kwam toch als tweede over de streep. Toch
blijft hoofdengineer Paul Monaghan met gemengde gevoelens achter na
het GP-weekend in Singapore. De Brit laat weten dat er mogelijk
meer in had gezeten, maar benadrukt tegelijkertijd dat Red Bull
tevreden mag zijn met de prestaties van de RB21. "Het zou
ontzettend respectloos zijn tegenover alle andere teams in de
paddock als ik nu zou zeggen dat we volledig ontevreden zijn",
vertelt Monaghan in de podcast The Inside Track . "We hebben
misschien een mogelijke overwinning laten liggen, maar we hadden
misschien ook de auto kunnen verbeteren." Gemengde gevoelens
Monaghan vindt dat echter niet de doorslaggevende factor. "Dat
geldt natuurlijk ook voor Mercedes; zij hadden achteraf gezien ook
verbeteringen kunnen doorvoeren. Hetzelfde geldt voor McLaren; ook
zij hadden, met de kennis van nu, hun auto kunnen verbeteren." Bij
Red Bull heersen er dus gemengde gevoelens. "De laatste keer dat we
op een circuit met veel downforce reden was in Zandvoort, en tot nu
toe waren we, als ik het me goed herinner, vrij matig. Zonder de
safety cars was het gat toen pijnlijk groot geweest." "Dus om in
Singapore competitief te zijn, mee te doen om de poleposition,
tweede te worden, wat problemen in de race te hebben, en Lando
achter je te houden terwijl ik vanaf de slechtere kant van de grid
startte. Ja, teleurgesteld, maar toch ook tevreden", sluit Monaghan
af.
					
				