McLaren ontdekt negatief 'patroon': "Daar lijden we onder"
De GP van Singapore was de derde race op rij waarin McLaren zonder
overwinning het raceweekend zou verlaten. Lando Norris begon de
race als vijfde en eindigde als derde, terwijl Oscar Piastri de
race als derde startte en uiteindelijk vierde werd. Beide heren
kwamen tekort ten opzichte van George Russell en Max Verstappen.
Waar McLaren grote delen van het seizoen domineerde, lijkt het team
de laatste weken te worstelen. Teambaas Andrea Stella reflecteert
na afloop van het weekend op het moeilijke weekend in de straten
van Singapore en richt zich in eerste instantie op de kracht van de
concurrentie: "Het heeft ermee te maken dat er over het algemeen
een aantal auto's sneller waren dan wij, met name Mercedes en Red
Bull", zo begint Stella in gesprek met diverse media, waaronder
RacingNews365. "Tijdens de kwalificatie en gedurende het hele
weekend zagen we dat Mercedes in staat was om erg competitieve
sectoren neer te zetten, en Max eveneens. Over het algemeen wonnen
wij tijd in het midden van de bochten, maar elke bocht is hier vrij
kort. Dit circuit wordt vooral bepaald door remmen en tractie, en
met de hobbels en kerbs hebben wij daar duidelijk wat moeite mee."
Waardevolle informatie De MCL39 lijkt echter ook een onderliggend
probleem te hebben dat op bepaalde circuits de kracht van de wagen
vermindert: "We hebben een patroon gezien, na Baku en nu hier in
Singapore, dat lijkt op wat we ook in Canada zagen. Wanneer de
remzones hobbelig zijn en kerbs bevatten, zijn we niet de beste
wagen. Vanuit technisch oogpunt is dat niet helemaal een
verrassing, want we weten onder welke omstandigheden we onze auto
ontwikkelen." Toch ziet Stella ook waarde in de informatie die deze
moeilijke weekenden opleveren: "Het is eigenlijk waardevolle
informatie, omdat we hiermee kunnen bepalen hoe we de auto beter
kunnen doorontwikkelen, zodat we voortaan ook rekening houden met
die omstandigheden. Onze coureurs gaven vergelijkbare feedback als
in Baku en Canada, dus het is simpelweg een type circuit waarop wij
op dit moment niet het meest competitief zijn."
overwinning het raceweekend zou verlaten. Lando Norris begon de
race als vijfde en eindigde als derde, terwijl Oscar Piastri de
race als derde startte en uiteindelijk vierde werd. Beide heren
kwamen tekort ten opzichte van George Russell en Max Verstappen.
Waar McLaren grote delen van het seizoen domineerde, lijkt het team
de laatste weken te worstelen. Teambaas Andrea Stella reflecteert
na afloop van het weekend op het moeilijke weekend in de straten
van Singapore en richt zich in eerste instantie op de kracht van de
concurrentie: "Het heeft ermee te maken dat er over het algemeen
een aantal auto's sneller waren dan wij, met name Mercedes en Red
Bull", zo begint Stella in gesprek met diverse media, waaronder
RacingNews365. "Tijdens de kwalificatie en gedurende het hele
weekend zagen we dat Mercedes in staat was om erg competitieve
sectoren neer te zetten, en Max eveneens. Over het algemeen wonnen
wij tijd in het midden van de bochten, maar elke bocht is hier vrij
kort. Dit circuit wordt vooral bepaald door remmen en tractie, en
met de hobbels en kerbs hebben wij daar duidelijk wat moeite mee."
Waardevolle informatie De MCL39 lijkt echter ook een onderliggend
probleem te hebben dat op bepaalde circuits de kracht van de wagen
vermindert: "We hebben een patroon gezien, na Baku en nu hier in
Singapore, dat lijkt op wat we ook in Canada zagen. Wanneer de
remzones hobbelig zijn en kerbs bevatten, zijn we niet de beste
wagen. Vanuit technisch oogpunt is dat niet helemaal een
verrassing, want we weten onder welke omstandigheden we onze auto
ontwikkelen." Toch ziet Stella ook waarde in de informatie die deze
moeilijke weekenden opleveren: "Het is eigenlijk waardevolle
informatie, omdat we hiermee kunnen bepalen hoe we de auto beter
kunnen doorontwikkelen, zodat we voortaan ook rekening houden met
die omstandigheden. Onze coureurs gaven vergelijkbare feedback als
in Baku en Canada, dus het is simpelweg een type circuit waarop wij
op dit moment niet het meest competitief zijn."
					
				