Coronel spreekt McLaren-wens uit: "Dan heeft Verstappen wat meer uitzicht"
Max Verstappen en Red Bull Racing leken begin 2025 kansloos in de
strijd om de beide titels. Wat de constructeurstitel betreft zijn
ze dat ook, want McLaren heeft die strijd in Singapore al gewonnen.
Voor de rijderstitel kunnen we Verstappen echter lang niet zo
gemakkelijk afschrijven. Na vier sterke weekenden lijkt die vijfde
titel toch een stuk dichterbij dan eerst. De huidige stand in het
rijderskampioenschap liegt er niet om: 63 punten overbruggen naar
WK-leider Piastri is een lastige opgave. Toch is het niet geheel
onmogelijk. Met nog zes raceweekenden op de kalender, waar in
Austin, Brazilië en Qatar ook nog sprintraces bij komen, vallen er
immers nog genoeg punten te halen om die vijfde titel inderdaad
mogelijk te maken. En laat het nou net zo zijn dat zijn
voornaamste concurrenten, McLaren-coureurs Lando Norris en Oscar
Piastri, het Verstappen ook steeds makkelijker lijken te maken. De
beide heren zijn zelf namelijk verwikkeld geraakt in een onderlinge
strijd, waardoor de gemoederen steeds hoger oplopen bij de Britse
renstal. Daar kan Verstappen mogelijk van profiteren, en zo wordt
het ineens een hele andere situatie. Dat ziet ook Tim Coronel in de
Formule 1-podcast van RacingNews365. "Ja, en we wakkeren het ook
nog lekker een beetje aan met z’n allen! Dus dat is niet zo
moeilijk. Net zoals met die boordradio-momenten, die worden meestal
iets later getoond dan het moment waarop het gebeurt." "Dat zag je
tijdens de race in Singapore ook. Je zag dat hij (Piastri, red.)
zijn auto na de finish neerzette, toen hoorde je Zak (Brown, CEO,
red.) en niet veel later zag je dat Piastri zijn stuur eruit trok.
Maar dan is de vraag: was het een audiomoment van daarvoor, of was
het op dat ogenblik?" Uitzicht voor Verstappen? Coronel haalt
daarmee een belangrijk voorbeeld aan, want na de touché tussen
Norris en Piastri bij de start in Singapore werd intern de hele
race lang nog gesproken over hoe men die situatie op zou gaan
lossen. Zouden ze Norris vragen zijn positie terug te geven aan
Piastri, of was het beter om het te laten voor wat het was?
Uiteindelijk koos men voor de tweede optie, maar daar ging het
nodige wikken en wegen aan vooraf. Precies om die reden hoopt
Coronel dat we soortgelijke momenten nog eens mee gaan maken dit
seizoen. "Ja, we hopen dat natuurlijk ook allemaal. Eigenlijk hopen
we nog een keer dat die twee payaya-auto’s op elkaar klappen, dat
Max dan weer wat uitzicht heeft. Dat is wat we allemaal willen. Ik
denk dat we dan even in de glazen bol moeten laten kijken, maar het
zou wel vet zijn." En om de zogenoemde 'papaya rules', de
teamorders van McLaren, nog maar even op de hak te nemen, heeft
Coronel nog een ander voorstel voor McLaren. "En overigens, Norris
is een keer uitgevallen, ik zou het wel zo eerlijk vinden als
Piastri dan ook gewoon een keer uitvalt!"
strijd om de beide titels. Wat de constructeurstitel betreft zijn
ze dat ook, want McLaren heeft die strijd in Singapore al gewonnen.
Voor de rijderstitel kunnen we Verstappen echter lang niet zo
gemakkelijk afschrijven. Na vier sterke weekenden lijkt die vijfde
titel toch een stuk dichterbij dan eerst. De huidige stand in het
rijderskampioenschap liegt er niet om: 63 punten overbruggen naar
WK-leider Piastri is een lastige opgave. Toch is het niet geheel
onmogelijk. Met nog zes raceweekenden op de kalender, waar in
Austin, Brazilië en Qatar ook nog sprintraces bij komen, vallen er
immers nog genoeg punten te halen om die vijfde titel inderdaad
mogelijk te maken. En laat het nou net zo zijn dat zijn
voornaamste concurrenten, McLaren-coureurs Lando Norris en Oscar
Piastri, het Verstappen ook steeds makkelijker lijken te maken. De
beide heren zijn zelf namelijk verwikkeld geraakt in een onderlinge
strijd, waardoor de gemoederen steeds hoger oplopen bij de Britse
renstal. Daar kan Verstappen mogelijk van profiteren, en zo wordt
het ineens een hele andere situatie. Dat ziet ook Tim Coronel in de
Formule 1-podcast van RacingNews365. "Ja, en we wakkeren het ook
nog lekker een beetje aan met z’n allen! Dus dat is niet zo
moeilijk. Net zoals met die boordradio-momenten, die worden meestal
iets later getoond dan het moment waarop het gebeurt." "Dat zag je
tijdens de race in Singapore ook. Je zag dat hij (Piastri, red.)
zijn auto na de finish neerzette, toen hoorde je Zak (Brown, CEO,
red.) en niet veel later zag je dat Piastri zijn stuur eruit trok.
Maar dan is de vraag: was het een audiomoment van daarvoor, of was
het op dat ogenblik?" Uitzicht voor Verstappen? Coronel haalt
daarmee een belangrijk voorbeeld aan, want na de touché tussen
Norris en Piastri bij de start in Singapore werd intern de hele
race lang nog gesproken over hoe men die situatie op zou gaan
lossen. Zouden ze Norris vragen zijn positie terug te geven aan
Piastri, of was het beter om het te laten voor wat het was?
Uiteindelijk koos men voor de tweede optie, maar daar ging het
nodige wikken en wegen aan vooraf. Precies om die reden hoopt
Coronel dat we soortgelijke momenten nog eens mee gaan maken dit
seizoen. "Ja, we hopen dat natuurlijk ook allemaal. Eigenlijk hopen
we nog een keer dat die twee payaya-auto’s op elkaar klappen, dat
Max dan weer wat uitzicht heeft. Dat is wat we allemaal willen. Ik
denk dat we dan even in de glazen bol moeten laten kijken, maar het
zou wel vet zijn." En om de zogenoemde 'papaya rules', de
teamorders van McLaren, nog maar even op de hak te nemen, heeft
Coronel nog een ander voorstel voor McLaren. "En overigens, Norris
is een keer uitgevallen, ik zou het wel zo eerlijk vinden als
Piastri dan ook gewoon een keer uitvalt!"
