Aston Martin gevleid door interesse Verstappen
Max Verstappen heeft een doorlopend contract bij Red Bull tot en
met 2028, maar werd in 2025 wel in verband gebracht met een
overstap naar Mercedes. Ook Aston Martin kwam voorbij als mogelijke
optie voor de toekomst, vooral omdat het team vanaf 2026 met Honda
gaat samenwerken en topontwerper Adrian Newey heeft aangetrokken.
Bovendien maakt Aston Martin gebruik van gloednieuwe faciliteiten
in Silverstone. Voorlopig blijft Verstappen Red Bull gewoon trouw.
Wel liet hij weten dat hij het project van Aston Martin met veel
interesse volgt. Teambaas Andy Cowell reageert daar zeer verheugd
op in gesprek met Motorsport.com . Hij deelt de lezing van Fernando
Alonso dat het mooi is dat Verstappen interesse heeft. "Ik denk het
wel", stelt Cowell. "Sinds Lawrence Stroll het team heeft gekocht,
zijn zijn woorden altijd gevolgd door daden. Als je naar de nieuwe
campus kijkt, als je naar alle investeringen kijkt en ook als je
kijkt naar aanwinsten zoals Adrian Newey, dan is duidelijk dat hij
enorm vastberaden is." Zichtbaar Volgens Cowell is dat zichtbaar in
de paddock. "Op een gegeven moment ziet de hele paddock dat er een
ambitie is om onszelf te ontwikkelen van een team dat lange tijd om
overleven heeft gedraaid, tot een team dat hier is om te winnen.
Dat Max media-interesse toonde - al weet ik niet precies wat het
juiste woord is - dat is vleiend. Hij ziet dat ons team vastberaden
is en dat het team de juiste stappen zet." Cowell doet alleen nog
niet mee aan een polonaise. Toto Wolff zei weleens dat iedereen een
handstand zou doen om Verstappen binnen te halen. "Ik ben niet goed
in het maken van een handstand, zelfs in het zwembad worstel ik
daar nog mee! Wij hebben het geluk dat we de ervaren Fernando en
Lance Stroll hebben vastliggen tot in ieder geval het einde van
2026." "Dat betekent dat we openlijk met beide coureurs kunnen
praten over volgend jaar. Als ik met Adrian praat en als ik met
onze engineers praat, dan zijn we vooral vastberaden om met een
hele snelle auto te komen. We willen zo'n goede auto hebben dat
iedere coureur met een superlicentie uiteindelijk in onze auto wil
rijden", sluit Cowell af.
met 2028, maar werd in 2025 wel in verband gebracht met een
overstap naar Mercedes. Ook Aston Martin kwam voorbij als mogelijke
optie voor de toekomst, vooral omdat het team vanaf 2026 met Honda
gaat samenwerken en topontwerper Adrian Newey heeft aangetrokken.
Bovendien maakt Aston Martin gebruik van gloednieuwe faciliteiten
in Silverstone. Voorlopig blijft Verstappen Red Bull gewoon trouw.
Wel liet hij weten dat hij het project van Aston Martin met veel
interesse volgt. Teambaas Andy Cowell reageert daar zeer verheugd
op in gesprek met Motorsport.com . Hij deelt de lezing van Fernando
Alonso dat het mooi is dat Verstappen interesse heeft. "Ik denk het
wel", stelt Cowell. "Sinds Lawrence Stroll het team heeft gekocht,
zijn zijn woorden altijd gevolgd door daden. Als je naar de nieuwe
campus kijkt, als je naar alle investeringen kijkt en ook als je
kijkt naar aanwinsten zoals Adrian Newey, dan is duidelijk dat hij
enorm vastberaden is." Zichtbaar Volgens Cowell is dat zichtbaar in
de paddock. "Op een gegeven moment ziet de hele paddock dat er een
ambitie is om onszelf te ontwikkelen van een team dat lange tijd om
overleven heeft gedraaid, tot een team dat hier is om te winnen.
Dat Max media-interesse toonde - al weet ik niet precies wat het
juiste woord is - dat is vleiend. Hij ziet dat ons team vastberaden
is en dat het team de juiste stappen zet." Cowell doet alleen nog
niet mee aan een polonaise. Toto Wolff zei weleens dat iedereen een
handstand zou doen om Verstappen binnen te halen. "Ik ben niet goed
in het maken van een handstand, zelfs in het zwembad worstel ik
daar nog mee! Wij hebben het geluk dat we de ervaren Fernando en
Lance Stroll hebben vastliggen tot in ieder geval het einde van
2026." "Dat betekent dat we openlijk met beide coureurs kunnen
praten over volgend jaar. Als ik met Adrian praat en als ik met
onze engineers praat, dan zijn we vooral vastberaden om met een
hele snelle auto te komen. We willen zo'n goede auto hebben dat
iedere coureur met een superlicentie uiteindelijk in onze auto wil
rijden", sluit Cowell af.