'Hamilton eist veranderingen bij onrustig Ferrari'
Voor Ferrari is 2025 op een flinke deceptie uitgelopen. De Scuderia
vocht vorig jaar tot de laatste race om de constructeurstitel met
McLaren en begon met hoge verwachtingen aan het nieuwe seizoen,
zeker ook omdat Lewis Hamilton werd aangetrokken. De zevenvoudig
wereldkampioen moest samen met Charles Leclerc Ferrari aan
successen helpen. Daar is tot nu toe niets van terechtgekomen.
Ferrari heeft nog geen enkele race gewonnen en staat derde in het
constructeurskampioenschap. Niet geheel verrassend neemt de
frustratie dan ook toe bij de coureurs, met name bij Charles
Leclerc. De Monegask proefde alleen in 2022 aan een titelstrijd en
wil snel oogsten bij Ferrari. Anders kan het wonderkind zomaar om
zich heen gaan kijken. De matige prestaties werken ook door in de
organisatie, zo meldt Corriere della Sera . Het is onrustig achter
de schermen, met Hamilton die opnieuw veranderingen zou hebben
geëist. Hij wil dat de werkmethoden en procedures binnen het team
worden aangepast om de uitvoering te verbeteren. Dat is niets
nieuws, maar Hamilton zou die eis recent hebben herhaald. De
40-jarige Brit zou ook hebben verwacht dat hij meer invloed kon
uitoefenen op het team. Positie engineer ter discussie Daarnaast
zou de positie van engineer Matteo Togninalli ter discussie staan.
Hij is het brein achter de uitvoering op het circuit, maar zou niet
naar wens functioneren. Na de dubbele diskwalificatie in China
stond zijn positie al onder druk, waarna Togninalli toch het
vertrouwen van Ferrari herwon. Nu hebben de gespannen relaties,
matige resultaten en het gebrek aan ontwikkeling tot nieuwe
discussies geleid. Ferrari heeft ook grote problemen met de
afstelling van de auto. De pijnlijke diskwalificatie in China
leidde tot maatregelen in onder andere België en Hongarije, maar de
auto zou daardoor minder goed presteren. De publicatie meldt dat
Ferrari mogelijk zeer conservatief te werk gaat, omdat de FIA
intensieve controles zou uitvoeren. Het team wil het risico op een
kleine overtreding het liefst uitsluiten.
vocht vorig jaar tot de laatste race om de constructeurstitel met
McLaren en begon met hoge verwachtingen aan het nieuwe seizoen,
zeker ook omdat Lewis Hamilton werd aangetrokken. De zevenvoudig
wereldkampioen moest samen met Charles Leclerc Ferrari aan
successen helpen. Daar is tot nu toe niets van terechtgekomen.
Ferrari heeft nog geen enkele race gewonnen en staat derde in het
constructeurskampioenschap. Niet geheel verrassend neemt de
frustratie dan ook toe bij de coureurs, met name bij Charles
Leclerc. De Monegask proefde alleen in 2022 aan een titelstrijd en
wil snel oogsten bij Ferrari. Anders kan het wonderkind zomaar om
zich heen gaan kijken. De matige prestaties werken ook door in de
organisatie, zo meldt Corriere della Sera . Het is onrustig achter
de schermen, met Hamilton die opnieuw veranderingen zou hebben
geëist. Hij wil dat de werkmethoden en procedures binnen het team
worden aangepast om de uitvoering te verbeteren. Dat is niets
nieuws, maar Hamilton zou die eis recent hebben herhaald. De
40-jarige Brit zou ook hebben verwacht dat hij meer invloed kon
uitoefenen op het team. Positie engineer ter discussie Daarnaast
zou de positie van engineer Matteo Togninalli ter discussie staan.
Hij is het brein achter de uitvoering op het circuit, maar zou niet
naar wens functioneren. Na de dubbele diskwalificatie in China
stond zijn positie al onder druk, waarna Togninalli toch het
vertrouwen van Ferrari herwon. Nu hebben de gespannen relaties,
matige resultaten en het gebrek aan ontwikkeling tot nieuwe
discussies geleid. Ferrari heeft ook grote problemen met de
afstelling van de auto. De pijnlijke diskwalificatie in China
leidde tot maatregelen in onder andere België en Hongarije, maar de
auto zou daardoor minder goed presteren. De publicatie meldt dat
Ferrari mogelijk zeer conservatief te werk gaat, omdat de FIA
intensieve controles zou uitvoeren. Het team wil het risico op een
kleine overtreding het liefst uitsluiten.