Sterke Verstappen slaat gat naar McLaren in tweede training Mexico
Na het rookiefestijn tijdens de eerste vrije training, waarin maar
liefst negen coureurs hun stoeltje af moesten staan, was het
tijdens de tweede vrije training op het Autódromo Hermanos
Rodriguez tijd voor de eerste echte krachtmeting. Max Verstappen,
Lando Norris, George Russell en Lewis Hamilton kropen bijvoorbeeld
voor het eerst in het weekend achter het stuur tijdens de tweede
trainingssessie. Het begin van de sessie verliep echter exact
hetzelfde als de eerste training, want het werd meteen druk op de
baan. Verstappen was als een van de eersten buiten, en wist zich
met een rondje 1:19.5 meteen in de top te melden. Kimi Antonelli
meldde al snel een probleem over de boordradio, maar scherpte de
tijd van Verstappen wel aan met een tiende. Toch was het Charles
Leclerc die de eerste ronde snelle runs, net als in de eerste
training, als snelste afsloot met een rondje 1:18.6. Norris en
teamgenoot Oscar Piastri klommen vervolgens respectievelijk op naar
P2 en P3, terwijl Antonelli zijn bolide toch terug moest brengen
richting het team nadat de problemen die hij eerder meldde langer
aanhielden dan gehoopt. Verstappen reed zijn ronden tussendoor met
de nodige flow-vis op de auto, en wist de aansluiting met de
concurrentie op P5 prima te vinden. Niemand kwam echter in de buurt
van Leclerc, die zijn tijd nog maar eens aanscherpte. Verstappen
slaat meteen een gat Na zo'n 25 minuten werden de medium banden
langzaamaan ingeruild voor setjes softs. Alex Albon was de eerste
met een serieuze poging op zachte banden, en kwam uiteindelijk op
P6 terecht na een tegenvallende laatste sector. Niet veel later
volgde een groot deel van de andere coureurs, waaronder Leclerc,
Verstappen, Norris en Piastri, zijn voorbeeld. Daarmee lag het
tempo ineens een stuk hoger. Terwijl Leclerc met een rondje 1:17.5
zijn snelste tijd flink aanscherpte, lieten Norris en Piastri
beiden kostbare tijd liggen. Niet veel later was het echter de
beurt aan Verstappen om er eens goed voor te gaan zitten, en dat
loonde meteen. De Nederlander noteerde een rondje 1:17.3,
anderhalve tiende sneller dan Leclerc, en ging zo naar P1. Met nog
twintig minuten te gaan kwamen de mediums echter weer tevoorschijn,
en zo was het tijd voor de langere runs. Daar kwamen de
McLaren-coureurs wel iets beter in hun element. Met name de
longruns van Norris, die op een setje softs stabiel rond de 1:21.5
schommelden, zagen er goed uit. Piastri reed zijn longrun ook op de
zachte band, maar was wel een kleine seconde langzamer dan zijn
teamgenoot. Verstappen kwam niet echt in de buurt bij de
rondetijden van Norris, maar kon die van Piastri wel enigszins
matchen. Hij deed zijn longruns echter wel op een setje mediums,
dus daar zat wel een belangrijk verschil ten opzichte van zijn
beide concurrenten. De Nederlander eindigde zijn sessie nog op een
setje zachte banden, maar verbeterde zijn tijd niet meer.
Uiteindelijk sloot de Nederlander de tweede vrije training als
snelste af, na die sterke snelle ronde van eerder in de sessie. Hij
was anderhalve tiende sneller dan Leclerc op P2, en Norris vinden
we pas terug op P4, tweeënhalve tiende achter Verstappen. Zo slaat
hij dus meteen een gat naar de beide McLaren-coureurs.
liefst negen coureurs hun stoeltje af moesten staan, was het
tijdens de tweede vrije training op het Autódromo Hermanos
Rodriguez tijd voor de eerste echte krachtmeting. Max Verstappen,
Lando Norris, George Russell en Lewis Hamilton kropen bijvoorbeeld
voor het eerst in het weekend achter het stuur tijdens de tweede
trainingssessie. Het begin van de sessie verliep echter exact
hetzelfde als de eerste training, want het werd meteen druk op de
baan. Verstappen was als een van de eersten buiten, en wist zich
met een rondje 1:19.5 meteen in de top te melden. Kimi Antonelli
meldde al snel een probleem over de boordradio, maar scherpte de
tijd van Verstappen wel aan met een tiende. Toch was het Charles
Leclerc die de eerste ronde snelle runs, net als in de eerste
training, als snelste afsloot met een rondje 1:18.6. Norris en
teamgenoot Oscar Piastri klommen vervolgens respectievelijk op naar
P2 en P3, terwijl Antonelli zijn bolide toch terug moest brengen
richting het team nadat de problemen die hij eerder meldde langer
aanhielden dan gehoopt. Verstappen reed zijn ronden tussendoor met
de nodige flow-vis op de auto, en wist de aansluiting met de
concurrentie op P5 prima te vinden. Niemand kwam echter in de buurt
van Leclerc, die zijn tijd nog maar eens aanscherpte. Verstappen
slaat meteen een gat Na zo'n 25 minuten werden de medium banden
langzaamaan ingeruild voor setjes softs. Alex Albon was de eerste
met een serieuze poging op zachte banden, en kwam uiteindelijk op
P6 terecht na een tegenvallende laatste sector. Niet veel later
volgde een groot deel van de andere coureurs, waaronder Leclerc,
Verstappen, Norris en Piastri, zijn voorbeeld. Daarmee lag het
tempo ineens een stuk hoger. Terwijl Leclerc met een rondje 1:17.5
zijn snelste tijd flink aanscherpte, lieten Norris en Piastri
beiden kostbare tijd liggen. Niet veel later was het echter de
beurt aan Verstappen om er eens goed voor te gaan zitten, en dat
loonde meteen. De Nederlander noteerde een rondje 1:17.3,
anderhalve tiende sneller dan Leclerc, en ging zo naar P1. Met nog
twintig minuten te gaan kwamen de mediums echter weer tevoorschijn,
en zo was het tijd voor de langere runs. Daar kwamen de
McLaren-coureurs wel iets beter in hun element. Met name de
longruns van Norris, die op een setje softs stabiel rond de 1:21.5
schommelden, zagen er goed uit. Piastri reed zijn longrun ook op de
zachte band, maar was wel een kleine seconde langzamer dan zijn
teamgenoot. Verstappen kwam niet echt in de buurt bij de
rondetijden van Norris, maar kon die van Piastri wel enigszins
matchen. Hij deed zijn longruns echter wel op een setje mediums,
dus daar zat wel een belangrijk verschil ten opzichte van zijn
beide concurrenten. De Nederlander eindigde zijn sessie nog op een
setje zachte banden, maar verbeterde zijn tijd niet meer.
Uiteindelijk sloot de Nederlander de tweede vrije training als
snelste af, na die sterke snelle ronde van eerder in de sessie. Hij
was anderhalve tiende sneller dan Leclerc op P2, en Norris vinden
we pas terug op P4, tweeënhalve tiende achter Verstappen. Zo slaat
hij dus meteen een gat naar de beide McLaren-coureurs.
