Lindblad houdt kaken stijf op elkaar over toekomst: "Moet je maar aan Marko vragen!"
Arvid Lindblad deed het behoorlijk goed tijdens de eerste vrije
training in Mexico. De Zweeds-Britse coureur was met een zesde
plaats de beste rookie van de negen die actie kwamen, en hij was
ook nog eens sneller dan Yuki Tsunoda. Dat deed hij met nog een
belangrijke opdracht in het achterhoofd. Hij nam namelijk plaats in
de Red Bull RB21 van Max Verstappen. Aangezien de viervoudig
wereldkampioen nog fel in de jacht op zijn vijfde wereldtitel is,
moest Lindblad vooral de auto schadevrij houden en goede feedback
geven. Na afloop van de training reflecteerde hij op een moeilijke,
maar goede sessie. "Het was niet makkelijk, behoorlijk rommelig
zelfs. De baan was aan het begin van de sessie nog heel stoffig,
dus ik had erg weinig grip op de harde band. Ik probeerde zo weinig
mogelijk fouten te maken en om een paar goede runs te hebben,
waarbij ik me focuste op het geven van goede feedback aan het team.
Ik denk dat het van hun kant een productieve sessie was", aldus
Lindblad bij Viaplay . Lindblad kreeg huiswerk Lindblad kreeg
voorafgaand aan de sessie wat huiswerk mee. Daar is de rookie naar
eigen zeggen goed mee omgegaan: "Het is niet het prettigste wat er
is. Natuurlijk is het een hele eer om in de wagen van Max
Verstappen te rijden, maar aan de andere kant: je wil ook echt geen
fouten maken met die auto, gezien de positie waarin hij zich
bevindt." "Mij werd specifiek gevraagd of ik de auto netjes op de
baan wilde houden. Ik heb mijn best gedaan om dat te doen. En de
auto is nog heel, dus ik kan de sleutels weer teruggeven aan Max."
De grote vraag die rond Lindblad hangt, is of hij volgend seizoen
zijn debuut in de Formule 1 gaat maken voor Racing Bulls. De Brit
laat daar momenteel nog niets over los: "Ik kan daar weinig over
vertellen. Je zal dat aan Dr. Marko moeten vragen. Ik focus me nu
nog vooral op de Formule 2."
training in Mexico. De Zweeds-Britse coureur was met een zesde
plaats de beste rookie van de negen die actie kwamen, en hij was
ook nog eens sneller dan Yuki Tsunoda. Dat deed hij met nog een
belangrijke opdracht in het achterhoofd. Hij nam namelijk plaats in
de Red Bull RB21 van Max Verstappen. Aangezien de viervoudig
wereldkampioen nog fel in de jacht op zijn vijfde wereldtitel is,
moest Lindblad vooral de auto schadevrij houden en goede feedback
geven. Na afloop van de training reflecteerde hij op een moeilijke,
maar goede sessie. "Het was niet makkelijk, behoorlijk rommelig
zelfs. De baan was aan het begin van de sessie nog heel stoffig,
dus ik had erg weinig grip op de harde band. Ik probeerde zo weinig
mogelijk fouten te maken en om een paar goede runs te hebben,
waarbij ik me focuste op het geven van goede feedback aan het team.
Ik denk dat het van hun kant een productieve sessie was", aldus
Lindblad bij Viaplay . Lindblad kreeg huiswerk Lindblad kreeg
voorafgaand aan de sessie wat huiswerk mee. Daar is de rookie naar
eigen zeggen goed mee omgegaan: "Het is niet het prettigste wat er
is. Natuurlijk is het een hele eer om in de wagen van Max
Verstappen te rijden, maar aan de andere kant: je wil ook echt geen
fouten maken met die auto, gezien de positie waarin hij zich
bevindt." "Mij werd specifiek gevraagd of ik de auto netjes op de
baan wilde houden. Ik heb mijn best gedaan om dat te doen. En de
auto is nog heel, dus ik kan de sleutels weer teruggeven aan Max."
De grote vraag die rond Lindblad hangt, is of hij volgend seizoen
zijn debuut in de Formule 1 gaat maken voor Racing Bulls. De Brit
laat daar momenteel nog niets over los: "Ik kan daar weinig over
vertellen. Je zal dat aan Dr. Marko moeten vragen. Ik focus me nu
nog vooral op de Formule 2."
