Pérez test binnenkort F1-auto van Ferrari
In 2026 telt de Formule 1 elf teams vanwege het debuut van Cadillac
F1. De Amerikaanse gigant stapt in op het moment dat de reglementen
op de schop gaan en verschijnt met een Ferrari-motor aan de start.
In 2029 moet moederbedrijf General Motors dan een eigen krachtbron
ontwikkeld hebben. Voorlopig draait het om voorbereiden en leren.
Cadillac F1 hoopte ook alvast wat tests af te kunnen werken met een
oude Ferrari om zo ook de monteurs en engineers voor te bereiden.
Sergio Pérez bevestigt nu dat het daadwerkelijk gaat gebeuren. Hij
gaat in november twee dagen testen op Imola in de Ferrari van 2023.
"We hebben in november een aantal testsessies", vertelt Pérez bij
een benefietwedstrijd in Mexico. "Die zullen heel waardevol zijn,
omdat we dan met de monteurs en engineers kunnen samenwerken om het
hele team klaar te stomen voor het testprogramma dat in januari
begint – heel vroeg in het jaar – en waarbij we meteen op 100%
zullen zitten." Pérez wijst ook op de waarde voor hemzelf. "Het
maakt niet uit hoe vaak ik train. Ik heb tijd en kilometers in de
auto nodig, want uiteindelijk zijn het heel specifieke oefeningen
en spieren die je in de auto traint. Ik ga dus twee dagen testen op
Imola, wat me enorm zal helpen. Onze voorbereidingen verlopen goed.
Ik denk dat het in de Ferrari van 2023 gaat gebeuren."
F1. De Amerikaanse gigant stapt in op het moment dat de reglementen
op de schop gaan en verschijnt met een Ferrari-motor aan de start.
In 2029 moet moederbedrijf General Motors dan een eigen krachtbron
ontwikkeld hebben. Voorlopig draait het om voorbereiden en leren.
Cadillac F1 hoopte ook alvast wat tests af te kunnen werken met een
oude Ferrari om zo ook de monteurs en engineers voor te bereiden.
Sergio Pérez bevestigt nu dat het daadwerkelijk gaat gebeuren. Hij
gaat in november twee dagen testen op Imola in de Ferrari van 2023.
"We hebben in november een aantal testsessies", vertelt Pérez bij
een benefietwedstrijd in Mexico. "Die zullen heel waardevol zijn,
omdat we dan met de monteurs en engineers kunnen samenwerken om het
hele team klaar te stomen voor het testprogramma dat in januari
begint – heel vroeg in het jaar – en waarbij we meteen op 100%
zullen zitten." Pérez wijst ook op de waarde voor hemzelf. "Het
maakt niet uit hoe vaak ik train. Ik heb tijd en kilometers in de
auto nodig, want uiteindelijk zijn het heel specifieke oefeningen
en spieren die je in de auto traint. Ik ga dus twee dagen testen op
Imola, wat me enorm zal helpen. Onze voorbereidingen verlopen goed.
Ik denk dat het in de Ferrari van 2023 gaat gebeuren."
