Cadillac verklaart prioriteiten in aanloop naar F1-debuut: “Genoeg om te overleven”
Volgend seizoen krijgt de Formule 1 er een nieuw team bij:
Cadillac. Zij zijn echter niet van plan een bijrol te gaan spelen
in hun eerste jaar. De gloednieuwe Amerikaanse renstal zet hoog in
en wil zich uiteindelijk meten met de 'grote jongens' van de sport,
zoals Red Bull Racing, Ferrari, McLaren en Mercedes. Maar voordat
het team überhaupt kan dromen van overwinningen en wereldtitels,
zal het een goede fundering moeten leggen. Daar is het team nu druk
mee bezig. En bij een goede fundering hoort goed personeel. Daarom
is Cadillac F1 nog altijd op zoek naar jonge, getalenteerde
medewerkers. De renstal heeft drie vaste standplaatsen: twee in de
Verenigde Staten en één in Silverstone. De locatie in Silverstone
wordt onder andere gebruikt om jong talent te spotten en aan te
trekken. Maar hoe kijkt het team tegen het personeelsbestand aan?
Pat Symonds, technisch adviseur van Cadillac, geeft in een
exclusief gesprek met RacingNews365 een update over de zoektocht
naar personeel en de doelen die het team daaromheen heeft gesteld:
"We mikken op ongeveer 600 werknemers aan het begin van volgend
jaar", aldus Symonds. Cadillac heeft op dit moment naar schatting
450 mensen in dienst. Efficiëntie de sleutel tot succes De topteams
in de Formule 1 hebben duidelijk grotere personeelsbestanden. Daar
gaat het al snel om ruim 1.000 werknemers per fabriek. Volgens
Symonds heeft Cadillac dat niet nodig en gebruikt het het
budgetplafond liever op een andere manier: "We produceren zelf niet
zo heel veel. We hebben de werkplaats met machines, en we hebben
wat we een 'rapid response group' noemen, die een aantal
composietonderdelen maakt die je week in week uit nodig hebt." "Wij
kunnen dus wel een tijdje overleven op dat aantal medewerkers.
Zodra we meer productie in het team gaan integreren, zal het aantal
medewerkers stijgen." De 1.000-plus werknemers zal Cadillac F1
waarschijnlijk niet bereiken. "1.000 is niet het juiste getal. Ik
geloof echt dat we minder mensen nodig hebben." "Zolang je
efficiënt werkt, heb je aan minder genoeg. Onthoud ook dat iedere
medewerker onderdeel uitmaakt van je budgetplafond, dus iedere
werknemer die je aanneemt betekent mogelijk een geüpgraded
onderdeel op je wagen minder. We zullen dus opereren zonder
overbodig personeel, maar we denken dat we dat kunnen doen door op
een efficiënte manier te werken", concludeert Symonds tot slot.
Cadillac. Zij zijn echter niet van plan een bijrol te gaan spelen
in hun eerste jaar. De gloednieuwe Amerikaanse renstal zet hoog in
en wil zich uiteindelijk meten met de 'grote jongens' van de sport,
zoals Red Bull Racing, Ferrari, McLaren en Mercedes. Maar voordat
het team überhaupt kan dromen van overwinningen en wereldtitels,
zal het een goede fundering moeten leggen. Daar is het team nu druk
mee bezig. En bij een goede fundering hoort goed personeel. Daarom
is Cadillac F1 nog altijd op zoek naar jonge, getalenteerde
medewerkers. De renstal heeft drie vaste standplaatsen: twee in de
Verenigde Staten en één in Silverstone. De locatie in Silverstone
wordt onder andere gebruikt om jong talent te spotten en aan te
trekken. Maar hoe kijkt het team tegen het personeelsbestand aan?
Pat Symonds, technisch adviseur van Cadillac, geeft in een
exclusief gesprek met RacingNews365 een update over de zoektocht
naar personeel en de doelen die het team daaromheen heeft gesteld:
"We mikken op ongeveer 600 werknemers aan het begin van volgend
jaar", aldus Symonds. Cadillac heeft op dit moment naar schatting
450 mensen in dienst. Efficiëntie de sleutel tot succes De topteams
in de Formule 1 hebben duidelijk grotere personeelsbestanden. Daar
gaat het al snel om ruim 1.000 werknemers per fabriek. Volgens
Symonds heeft Cadillac dat niet nodig en gebruikt het het
budgetplafond liever op een andere manier: "We produceren zelf niet
zo heel veel. We hebben de werkplaats met machines, en we hebben
wat we een 'rapid response group' noemen, die een aantal
composietonderdelen maakt die je week in week uit nodig hebt." "Wij
kunnen dus wel een tijdje overleven op dat aantal medewerkers.
Zodra we meer productie in het team gaan integreren, zal het aantal
medewerkers stijgen." De 1.000-plus werknemers zal Cadillac F1
waarschijnlijk niet bereiken. "1.000 is niet het juiste getal. Ik
geloof echt dat we minder mensen nodig hebben." "Zolang je
efficiënt werkt, heb je aan minder genoeg. Onthoud ook dat iedere
medewerker onderdeel uitmaakt van je budgetplafond, dus iedere
werknemer die je aanneemt betekent mogelijk een geüpgraded
onderdeel op je wagen minder. We zullen dus opereren zonder
overbodig personeel, maar we denken dat we dat kunnen doen door op
een efficiënte manier te werken", concludeert Symonds tot slot.
