Vermeulen stelt belangrijke voorwaarde aan langer Red Bull-verblijf Verstappen

Max Verstappen kreeg in 2015, op 17-jarige leeftijd, van Red Bull
de kans om zijn talent en snelheid te laten zien in de Formule 1.
Na iets meer dan een seizoen bij zusterteam Toro Rosso ontwikkelde
de Nederlander zich tot de beste coureur van zijn generatie. Tien
jaar later is Verstappen viervoudig wereldkampioen, staat hij derde
op de lijst van meeste overwinningen aller tijden en heeft hij tal
van indrukwekkende records op zijn naam staan. Al deze successen
behaalde hij bij Red Bull Racing. Beide partijen zijn al die tijd
loyaal aan elkaar gebleven en zijn nagenoeg onafscheidelijk. Eerder
dit jaar doken er echter verhalen op dat Verstappen misschien zou
overstappen naar Mercedes, maar dat liep in ieder geval voor 2026
op niets uit. De Nederlander heeft nog altijd een contract bij Red
Bull tot en met 2028, al is het nog de vraag of dit volledig wordt
uitgediend. Alles hangt vooral af van de prestaties van Red Bull en
het gevoel dat het team Verstappen geeft. Raymond Vermeulen, de
manager van Verstappen, is daarover in de podcast The Inside Line
duidelijk: "Ik denk, zoals ik al zei, dat Max erg respectvol is
tegenover de mensen om hem heen." "Red Bull was er vanaf dag één
bij. Zij zetten hem in de auto, en hebben hem uitstekend voorbereid
om de stap naar de Formule 1 te maken. Dus ja, we zijn loyaal."
Vermeulen: "We hebben wel het materiaal nodig om te blijven winnen"
Toch geeft Vermeulen ook toe dat Verstappen een winnaar is. En
winnaars willen materiaal krijgen waarmee ze kunnen winnen. Voor de
viervoudig wereldkampioen is dat uiteraard niet anders, en dus
hangt een langer Red Bull-verblijf af van een belangrijke
voorwaarde: "Aan de andere kant heb ik ook tegen het management
gezegd: we hebben de snelste coureur op de grid, en ik wil ook het
snelste materiaal voor hem." "Het lijkt erop dat we nog steeds
vooraan meedoen, maar het is een zeer competitieve wereld", aldus
Vermeulen. Vermeulen maakt zich echter nog geen zorgen over het
komende jaar. Er komen ingrijpende reglementswijzigingen aan voor
zowel de motor als het chassis. Topteams kunnen sterk terugvallen
in de rangorde als het totaalplaatje niet klopt. Maar de manager
maakt zich daar dus geen zorgen over. "Van wat ik heb gezien, zelfs
met het motorenprogramma, is dat ze alles samenbrengen om een erg
goede auto en totaalpakket te bouwen. Voorlopig zijn we dus erg
tevreden over waar we staan, maar natuurlijk hebben we wel het
materiaal nodig om te blijven winnen."

Top Headlines

Oudere Top Headlines