F1-techniek GP van Baku | Uiteinden voorvleugel Renault lopen minder ver door
In deze rubriek houdt F1Maximaal per Grand Prix bij welke snufjes de teams ditmaal hebben gevonden om op de auto's toe te passen. Ditmaal gaat het om foefjes en aerodynamische updates voor de Grand Prix van Azerbeidzjan .
Mercedes komt met minimale aanpassing op de voorvleugel
Het lijkt een minimaal verschil, maar als het niet zou werken dan zouden ze het niet doen; het team van Mercedes heeft de uiteinden van de voorvleugel voor dit raceweekend iets boller gemaakt aan de bovenkant ten opzichte van de voorvleugel die de Duitsers gebruikten in China. In China liepen de vier vleugels aan het uiteinde nog meer over elkaar, terwijl dat voor Baku niet meer het geval is.
Een foto van het verschil in voorvleugel in China en Baku vind u hier .
Ook Renault past uiteinde voorvleugels aan
Net als Mercedes heeft ook het team van Renault besloten voor de Grand Prix van Azerbeidzjan de uiteindes van de vleugels op de voorkant van de bolide aan te passen. Het bovenste gedeelte loopt – samen met de vleugel die eronder zit – een stuk minder verder door, waardoor er minder een punt aan zit.
Een foto van de Renault-voorvleugel in Baku en de voorvleugel in China is hier te vinden .