Motorsituatie Sainz van kwaad tot erger: vier onderdelen gewisseld
Voorafgaand aan de eerste vrije training op het Bahrain International Circuit heeft McLaren vier Renault-onderdelen gewisseld aan de wagen van Carlos Sainz. De Spanjaard beschikt nu over zijn tweede interne verbrandingsmotor, zijn tweede turbo, zijn tweede MGU-H en - zoals al bekend was - een tweede MGU-K van dit seizoen.
Slechts bij dat laatste onderdeel balanceert Sainz, al na één Grand Prix, op het randje van het toelaatbare. Coureurs mogen anno 2019 namelijk slechts twee MGU-K's gebruiken gedurende een volledig seizoen. Bij de installatie van een volgende MGU-K heeft Sainz dus al een straf aan zijn broek hangen.
Sainz viel tijdens de Grand Prix van Australië uit vanwege motorfalen en waar Renault de MGU-K niet meer kon repareren, leken de overige vijf onderdelen wel beschikbaar te kunnen zijn voor volgende races. De turbo, interne verbrandingsmotor en MGU-H die in Melbourne kapot gingen zijn naar verluidt nog niet afgeschreven en zodoende zou Sainz die onderdelen in de loop van het seizoen kunnen hergebruiken.
Slechts bij dat laatste onderdeel balanceert Sainz, al na één Grand Prix, op het randje van het toelaatbare. Coureurs mogen anno 2019 namelijk slechts twee MGU-K's gebruiken gedurende een volledig seizoen. Bij de installatie van een volgende MGU-K heeft Sainz dus al een straf aan zijn broek hangen.
Sainz viel tijdens de Grand Prix van Australië uit vanwege motorfalen en waar Renault de MGU-K niet meer kon repareren, leken de overige vijf onderdelen wel beschikbaar te kunnen zijn voor volgende races. De turbo, interne verbrandingsmotor en MGU-H die in Melbourne kapot gingen zijn naar verluidt nog niet afgeschreven en zodoende zou Sainz die onderdelen in de loop van het seizoen kunnen hergebruiken.