Russell blijft bij standpunt over incident Verstappen: "Ik was enorm verrast"
Bij de start van de Grand Prix van Mexico schoot Max Verstappen van
de baan. De Nederlander plaatste zijn Red Bull naast de Ferrari's
en Lando Norris, kwam op de kerbstone terecht en vloog door het
gras. George Russell keek daarachter lijdzaam toe hoe het gebeurde
en was totaal niet te spreken over de actie van Verstappen. Volgens
hem was een straf op zijn plaats. Russell blijft bij dat standpunt
als hij nog eens naar zijn mening over het incident wordt gevraagd.
Wel legt de Mercedes-coureur het probleem nu meer bij het circuit
dan bij Verstappen neer. "Ik was echt enorm verrast om te zien dat
de coureurs ermee wegkwamen zonder straf", vertelt Russell
tegenover onder meer RacingNews365. "Als je naar Monza kijkt: als
je daar de chicane mist, moet je langs de blokken van piepschuim en
verlies je veel tijd. Persoonlijk vind ik de bocht in Mexico
helemaal niks. Ik vind niet dat je goed kan racen in bocht twee en
drie." Grondige wijzigingen in Mexico Russell legt uit waarom. "Er
is maar één ideale racelijn, waardoor je niet in bocht één kunt
vechten en dat gevecht kunt voortzetten richting bocht vier, zoals
bijvoorbeeld wel kan op een circuit als Bahrein. Daar kun je iemand
counteren en samen doorvechten tot bocht vier, zonder problemen
door track limits. Bij de start van de race ligt er bovendien een
haarspeldbocht. Je zult daar nooit de bocht afsnijden." De Brit
eist dan ook actie. "We hebben er kort over gesproken voor het
raceweekend. Ik vind persoonlijk dat die bocht volledig aangepast
moet worden." Sowieso was Russell heel gefrustreerd tijdens de GP
in Mexico, ook omdat Mercedes pas laat besloot om posities te
wisselen met Kimi Antonelli. Russell stelt dat er over is gepraat.
"Als we de race opnieuw hadden kunnen doen, hadden we het samen
iets anders aangepakt. Ik was natuurlijk behoorlijk gefrustreerd
door het incident in de eerste ronde." "Vervolgens werd ik nog
gefrustreerder toen Lewis Hamilton en Max allebei van de baan
gingen, en Max weer terug de baan opkwam. Daardoor verloor ik twee
posities, omdat ik op het verkeerde moment op de verkeerde plek
zat. Dat maakte me echt gefrustreerd over hoe de race verliep. Er
valt eigenlijk niet veel meer over te zeggen. We hadden
waarschijnlijk óf sneller moeten ingrijpen, of helemaal niet. Maar
uiteindelijk hebben we niets verloren en niets gewonnen."
de baan. De Nederlander plaatste zijn Red Bull naast de Ferrari's
en Lando Norris, kwam op de kerbstone terecht en vloog door het
gras. George Russell keek daarachter lijdzaam toe hoe het gebeurde
en was totaal niet te spreken over de actie van Verstappen. Volgens
hem was een straf op zijn plaats. Russell blijft bij dat standpunt
als hij nog eens naar zijn mening over het incident wordt gevraagd.
Wel legt de Mercedes-coureur het probleem nu meer bij het circuit
dan bij Verstappen neer. "Ik was echt enorm verrast om te zien dat
de coureurs ermee wegkwamen zonder straf", vertelt Russell
tegenover onder meer RacingNews365. "Als je naar Monza kijkt: als
je daar de chicane mist, moet je langs de blokken van piepschuim en
verlies je veel tijd. Persoonlijk vind ik de bocht in Mexico
helemaal niks. Ik vind niet dat je goed kan racen in bocht twee en
drie." Grondige wijzigingen in Mexico Russell legt uit waarom. "Er
is maar één ideale racelijn, waardoor je niet in bocht één kunt
vechten en dat gevecht kunt voortzetten richting bocht vier, zoals
bijvoorbeeld wel kan op een circuit als Bahrein. Daar kun je iemand
counteren en samen doorvechten tot bocht vier, zonder problemen
door track limits. Bij de start van de race ligt er bovendien een
haarspeldbocht. Je zult daar nooit de bocht afsnijden." De Brit
eist dan ook actie. "We hebben er kort over gesproken voor het
raceweekend. Ik vind persoonlijk dat die bocht volledig aangepast
moet worden." Sowieso was Russell heel gefrustreerd tijdens de GP
in Mexico, ook omdat Mercedes pas laat besloot om posities te
wisselen met Kimi Antonelli. Russell stelt dat er over is gepraat.
"Als we de race opnieuw hadden kunnen doen, hadden we het samen
iets anders aangepakt. Ik was natuurlijk behoorlijk gefrustreerd
door het incident in de eerste ronde." "Vervolgens werd ik nog
gefrustreerder toen Lewis Hamilton en Max allebei van de baan
gingen, en Max weer terug de baan opkwam. Daardoor verloor ik twee
posities, omdat ik op het verkeerde moment op de verkeerde plek
zat. Dat maakte me echt gefrustreerd over hoe de race verliep. Er
valt eigenlijk niet veel meer over te zeggen. We hadden
waarschijnlijk óf sneller moeten ingrijpen, of helemaal niet. Maar
uiteindelijk hebben we niets verloren en niets gewonnen."
