Red Bull start onderzoek naar probleem bij auto Verstappen
Het was bepaald niet de vrijdag waar Red Bull en Max Verstappen, en
vooruit, ook Yuki Tsunoda, op hadden gehoopt. De Nederlander kwam
niet verder dan P6 in de sprintkwalificatie en klaagde steen en
been over de balans en grip van zijn RB21. Technisch directeur
Pierre Wache hinkt voor wat betreft het hoe en waarom op twee
gedachten. Hij is zich er goed van bewust dat Red Bull het soms
lastig heeft met het verteren van slechts één vrije training, maar
ook een groter, onderliggend probleem sluit hij niet uit. "Elk
sprintweekend is lastig. De auto gedroeg zich niet zoals we
verwachtten, met name op de zachte banden niet. Er lijkt iets mis
te zijn met de auto. We kijken er naar om te bepalen of we iets
moeten veranderen", aldus Pierre Waché na de sprintkwalificatie op
Interlagos. 'Knap werk van Red Bul' "Hoe dan ook, het is een goed
leermoment met het oog op morgen, met het oog op de kwalificatie en
de race. Maar we onderzoeken of we een probleem hebben met de auto
of misschien wel met beide auto's." De 'jongens in de pitbox'
krijgen tot slot nog een compliment van Waché: "Knap werk dat ze de
auto van Yuki Tsunoda hebben weten te repareren. Dat geeft ons niet
alleen de kans om nog mee te doen, maar ook om nóg meer te leren."
Wat Red Bull misschien niet verkeerd uitkomt, is dat de teams na de
sprintrace veranderingen mogen doorvoeren aan de auto, iets wat nog
niet wat toegestaan toen enkele jaren geleden het sprintraceformat
voor het eerst werd ingevoerd.
vooruit, ook Yuki Tsunoda, op hadden gehoopt. De Nederlander kwam
niet verder dan P6 in de sprintkwalificatie en klaagde steen en
been over de balans en grip van zijn RB21. Technisch directeur
Pierre Wache hinkt voor wat betreft het hoe en waarom op twee
gedachten. Hij is zich er goed van bewust dat Red Bull het soms
lastig heeft met het verteren van slechts één vrije training, maar
ook een groter, onderliggend probleem sluit hij niet uit. "Elk
sprintweekend is lastig. De auto gedroeg zich niet zoals we
verwachtten, met name op de zachte banden niet. Er lijkt iets mis
te zijn met de auto. We kijken er naar om te bepalen of we iets
moeten veranderen", aldus Pierre Waché na de sprintkwalificatie op
Interlagos. 'Knap werk van Red Bul' "Hoe dan ook, het is een goed
leermoment met het oog op morgen, met het oog op de kwalificatie en
de race. Maar we onderzoeken of we een probleem hebben met de auto
of misschien wel met beide auto's." De 'jongens in de pitbox'
krijgen tot slot nog een compliment van Waché: "Knap werk dat ze de
auto van Yuki Tsunoda hebben weten te repareren. Dat geeft ons niet
alleen de kans om nog mee te doen, maar ook om nóg meer te leren."
Wat Red Bull misschien niet verkeerd uitkomt, is dat de teams na de
sprintrace veranderingen mogen doorvoeren aan de auto, iets wat nog
niet wat toegestaan toen enkele jaren geleden het sprintraceformat
voor het eerst werd ingevoerd.
