Racing Bulls reageert op FIA-statement over bijna drama Lawson
In Mexico vond er bijna een enorm drama plaats tijdens de Grand
Prix. Liam Lawson reed na een pitstop weer naar buiten onder een
dubbele gele vlag, maar vond ineens twee marshalls op zijn pad. Zij
hadden rommel opgeruimd en staken het circuit over, waarna Lawson
hen net kon ontwijken en verschrikt reageerde op de radio. De
Mexicaanse autosportbond baarde daarna opzien door de schuld bij
Lawson te leggen. De FIA ging daar niet in mee en pleitte Lawson
vrij. Racing Bulls-CEO Peter Bayer krijgt in Brazilië dan ook de
vraag hoe hij naar de situatie en het statement van de FIA kijkt.
"We hebben intensief met de FIA gesproken om te helpen deze zaak op
te helderen", vertelt Bayer tegenover Sky DE . "Ik geloof dat het
onderzoek van de FIA ook nog steeds loopt. Maar ze hebben vrij
duidelijk gemaakt dat Liam alles correct heeft gedaan. Hij heeft
zich aan de voorschriften gehouden." Bayer is blij dat de
race-engineer van Lawson ook alert was. "Zijn race-engineer heeft
hem godzijdank vroeg gewaarschuwd dat er dubbele gele vlaggen voor
hem waren. Daarom denk ik dat dit vooral een kwestie is voor de FIA
en de lokale organisatie, wat betreft de communicatie. Waar of wat
is er precies misgegaan?"
Prix. Liam Lawson reed na een pitstop weer naar buiten onder een
dubbele gele vlag, maar vond ineens twee marshalls op zijn pad. Zij
hadden rommel opgeruimd en staken het circuit over, waarna Lawson
hen net kon ontwijken en verschrikt reageerde op de radio. De
Mexicaanse autosportbond baarde daarna opzien door de schuld bij
Lawson te leggen. De FIA ging daar niet in mee en pleitte Lawson
vrij. Racing Bulls-CEO Peter Bayer krijgt in Brazilië dan ook de
vraag hoe hij naar de situatie en het statement van de FIA kijkt.
"We hebben intensief met de FIA gesproken om te helpen deze zaak op
te helderen", vertelt Bayer tegenover Sky DE . "Ik geloof dat het
onderzoek van de FIA ook nog steeds loopt. Maar ze hebben vrij
duidelijk gemaakt dat Liam alles correct heeft gedaan. Hij heeft
zich aan de voorschriften gehouden." Bayer is blij dat de
race-engineer van Lawson ook alert was. "Zijn race-engineer heeft
hem godzijdank vroeg gewaarschuwd dat er dubbele gele vlaggen voor
hem waren. Daarom denk ik dat dit vooral een kwestie is voor de FIA
en de lokale organisatie, wat betreft de communicatie. Waar of wat
is er precies misgegaan?"
