Audi stelt concrete doelen voor Formule 1-debuut
"Door in te stappen in de koningsklasse van de motorsport, maakt
Audi een duidelijke, ambitieuze statement", zegt CEO Gernot
Döllner. "Het is het volgende hoofdstuk in de vernieuwing van het
bedrijf. Formule 1 wordt een katalysator voor de verandering naar
een slanker, sneller en innovatiever Audi." Döllner benadrukt dat
Audi niet zomaar komt aanwaaien: "We gaan niet naar Formule 1 om er
alleen maar te zijn. We willen winnen. Tegelijkertijd weten we dat
je niet van de ene dag op de andere een topteam wordt in de Formule
1. Het kost tijd, doorzettingsvermogen en het meedogenloos bevragen
van de status quo. In 2030 willen we vechten om de wereldtitel." De
R26 Concept toont Audi's nieuwe visuele identiteit met titanium,
koolstofzwart en het nieuwe Audi-rood. Chief Creative Officer
Massimo Frascella legt uit: "We implementeren een verbindende
ontwerptaal die alle aspecten van onze organisatie samenbrengt. Dit
maakt het Formule 1-project een pionier voor de nieuwe
merkidentiteit, die in de toekomst zowel voor het F1-team als voor
Audi als geheel wordt uitgerold." 'Enorme reikwijdte van F1' CFO
Jürgen Rittersberger ziet F1 als meer dan alleen sport: "Formule 1
is meer dan motorsport. Het is entertainment, emotie, technologie
en ook een uitdaging. Maar het is juist deze combinatie die ons
brengt waar we willen zijn: nieuwe klantgroepen inspireren voor
Audi." "Met de enorme reikwijdte van Formule 1 hebben we de kans om
nieuwe klanten aan te trekken, vooral in de jongere doelgroep waar
Formule 1 snelle groei doormaakte." Audi kocht begin dit jaar
Sauber volledig over. Jonathan Wheatley en Mattia Binotto leiden
het project, met coureurs Nico Hülkenberg en Gabriel Bortoleto. Het
debuut vindt plaats in maart in Melbourne, nadat de echte auto in
januari wordt onthuld.
Audi een duidelijke, ambitieuze statement", zegt CEO Gernot
Döllner. "Het is het volgende hoofdstuk in de vernieuwing van het
bedrijf. Formule 1 wordt een katalysator voor de verandering naar
een slanker, sneller en innovatiever Audi." Döllner benadrukt dat
Audi niet zomaar komt aanwaaien: "We gaan niet naar Formule 1 om er
alleen maar te zijn. We willen winnen. Tegelijkertijd weten we dat
je niet van de ene dag op de andere een topteam wordt in de Formule
1. Het kost tijd, doorzettingsvermogen en het meedogenloos bevragen
van de status quo. In 2030 willen we vechten om de wereldtitel." De
R26 Concept toont Audi's nieuwe visuele identiteit met titanium,
koolstofzwart en het nieuwe Audi-rood. Chief Creative Officer
Massimo Frascella legt uit: "We implementeren een verbindende
ontwerptaal die alle aspecten van onze organisatie samenbrengt. Dit
maakt het Formule 1-project een pionier voor de nieuwe
merkidentiteit, die in de toekomst zowel voor het F1-team als voor
Audi als geheel wordt uitgerold." 'Enorme reikwijdte van F1' CFO
Jürgen Rittersberger ziet F1 als meer dan alleen sport: "Formule 1
is meer dan motorsport. Het is entertainment, emotie, technologie
en ook een uitdaging. Maar het is juist deze combinatie die ons
brengt waar we willen zijn: nieuwe klantgroepen inspireren voor
Audi." "Met de enorme reikwijdte van Formule 1 hebben we de kans om
nieuwe klanten aan te trekken, vooral in de jongere doelgroep waar
Formule 1 snelle groei doormaakte." Audi kocht begin dit jaar
Sauber volledig over. Jonathan Wheatley en Mattia Binotto leiden
het project, met coureurs Nico Hülkenberg en Gabriel Bortoleto. Het
debuut vindt plaats in maart in Melbourne, nadat de echte auto in
januari wordt onthuld.
