Hinchcliffe benadrukt unieke kwaliteit: "Dat is het genie van Max Verstappen"
"Wel, dat hangt ervan af wie je bent. Ik bedoel, Max Verstappen
lijkt geen marge over te laten op welk moment in het weekend dan
ook. Hij gaat er uit voor zijn eerste run en is anderhalve seconde
sneller dan de op één na snelste auto die het tempo slim tracht op
te bouwen. Maar dat is het genie van Max Verstappen", analyseert
Hinchcliffe in de podcast F1 Nation . De realiteit van Las Vegas
brengt unieke uitdagingen met zich mee. De nabijheid van de muren
en vooral de koude omstandigheden maken het circuit tot een ware
test voor coureur en machine. Hinchcliffe benadrukt dit punt.
"Zeker, je moet er wel een beetje voorzichtiger naar opbouwen op
een circuit als Vegas, omdat het een stratencircuit is, omdat de
muren zo dichtbij zijn, maar ook vanwege die koele omstandigheden."
Ongewone omstandigheden in Las Vegas Formule 1-teams rijden zelden
in dergelijke omstandigheden, wat het bandenbeheer tot een
kritische factor maakt. "We doen niet veel races in dit soort
temperaturen en dat maakt het heel belangrijk de banden juiste
werkvenster te krijgen", legt de voormalige IndyCar-coureur uit.
Succes in Vegas draait om precisie in elk detail. "Het gaat erom
dat je de juiste oppervlaktetemperatuur van de Pirelli's hebt aan
het begin van de ronde, om dat vervolgens gedurende de ronde te
managen." "Ik denk dat het waarschijnlijk een extra run of twee
gaat kosten voor coureurs en ingineers om uit te vogelen wat voor
voorbereiding ze nodig hebben en waar de sweet spot echt ligt,"
voorspelt Hinchcliffe.
lijkt geen marge over te laten op welk moment in het weekend dan
ook. Hij gaat er uit voor zijn eerste run en is anderhalve seconde
sneller dan de op één na snelste auto die het tempo slim tracht op
te bouwen. Maar dat is het genie van Max Verstappen", analyseert
Hinchcliffe in de podcast F1 Nation . De realiteit van Las Vegas
brengt unieke uitdagingen met zich mee. De nabijheid van de muren
en vooral de koude omstandigheden maken het circuit tot een ware
test voor coureur en machine. Hinchcliffe benadrukt dit punt.
"Zeker, je moet er wel een beetje voorzichtiger naar opbouwen op
een circuit als Vegas, omdat het een stratencircuit is, omdat de
muren zo dichtbij zijn, maar ook vanwege die koele omstandigheden."
Ongewone omstandigheden in Las Vegas Formule 1-teams rijden zelden
in dergelijke omstandigheden, wat het bandenbeheer tot een
kritische factor maakt. "We doen niet veel races in dit soort
temperaturen en dat maakt het heel belangrijk de banden juiste
werkvenster te krijgen", legt de voormalige IndyCar-coureur uit.
Succes in Vegas draait om precisie in elk detail. "Het gaat erom
dat je de juiste oppervlaktetemperatuur van de Pirelli's hebt aan
het begin van de ronde, om dat vervolgens gedurende de ronde te
managen." "Ik denk dat het waarschijnlijk een extra run of twee
gaat kosten voor coureurs en ingineers om uit te vogelen wat voor
voorbereiding ze nodig hebben en waar de sweet spot echt ligt,"
voorspelt Hinchcliffe.
