Schumacher belicht extra horde Red Bull: "Dat kleine probleem hebben ze nog steeds"
De Formule 1 arriveert in Las Vegas voor een in vele opzichten
bijzondere Grand Prix. Het is een nachtrace op een stratencircuit,
maar ook nog eens met ongewoon lage temperaturen. Het circuit stelt
de teams voor de nodige uitdagingen. Red Bull heeft daarbij in de
ogen van Ralf Schumacher mogelijk nog een extra horde te nemen.
"Red Bull heeft nog steeds dat kleine probleem dat ze de meeste
downforce aan de onderkant van de auto genereren. Om dat te laten
werken moet de rijhoogte heel laag blijven en moet de auto heel
stijf worden afgeveerd," aldus Schumacher in de podcast Backstage
Boxengasse . "En dan is het maar te hopen dat er in Las Vegas niet
te veel ongelijkmatigheden en hobbels zijn. We hebben in het
verleden Max Verstappen meermaals horen zeggen dat zijn auto
springt als een ezel of als een geit. Dat zijn met het oog op de
setup beperkingen waar je als coureur tegenaan loopt." De banden
'vermoorden' Sowieso krijgt geen enkel team het makkelijk met de
lage baantemperaturen, weet Schumacher. Hij oppert een oud trucje
uit zijn eigen tijd om misschien wat te forceren, maar daar kleven
ook weer risico’s aan. "We stelden de auto vaak zo af dat de auto
normaal gesproken juist banden zou vreten, om de banden qua
temperatuur maar in het juiste werkvenster te krijgen. Je draait de
banden eigenlijk doelbewust de nek om. Dat kun je natuurlijk maar
tot op zekere hoogte doen, omdat je vanzelf op het punt komt dat je
daarin doorschiet." "Ik ben heel benieuwd welk team daar het beste
compromis in vindt," zo sluit de meervoudig Grand Prix-winnaar af.
bijzondere Grand Prix. Het is een nachtrace op een stratencircuit,
maar ook nog eens met ongewoon lage temperaturen. Het circuit stelt
de teams voor de nodige uitdagingen. Red Bull heeft daarbij in de
ogen van Ralf Schumacher mogelijk nog een extra horde te nemen.
"Red Bull heeft nog steeds dat kleine probleem dat ze de meeste
downforce aan de onderkant van de auto genereren. Om dat te laten
werken moet de rijhoogte heel laag blijven en moet de auto heel
stijf worden afgeveerd," aldus Schumacher in de podcast Backstage
Boxengasse . "En dan is het maar te hopen dat er in Las Vegas niet
te veel ongelijkmatigheden en hobbels zijn. We hebben in het
verleden Max Verstappen meermaals horen zeggen dat zijn auto
springt als een ezel of als een geit. Dat zijn met het oog op de
setup beperkingen waar je als coureur tegenaan loopt." De banden
'vermoorden' Sowieso krijgt geen enkel team het makkelijk met de
lage baantemperaturen, weet Schumacher. Hij oppert een oud trucje
uit zijn eigen tijd om misschien wat te forceren, maar daar kleven
ook weer risico’s aan. "We stelden de auto vaak zo af dat de auto
normaal gesproken juist banden zou vreten, om de banden qua
temperatuur maar in het juiste werkvenster te krijgen. Je draait de
banden eigenlijk doelbewust de nek om. Dat kun je natuurlijk maar
tot op zekere hoogte doen, omdat je vanzelf op het punt komt dat je
daarin doorschiet." "Ik ben heel benieuwd welk team daar het beste
compromis in vindt," zo sluit de meervoudig Grand Prix-winnaar af.
